software installeren op windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Berichten
543
Hoe kan je ervoor zorgen dat je een programma die bestemd isvoor win 98, te laten draaien op windows xp?
Het programma is 'Zakelijk Engels' originele versie...

Ik weet dat het kan, maar hoe weet ik niet...

Alvast bedankt
 
Je gaat naar de programmamap en zoekt de exe van dat programma op. Je rechtsklikt. Daar kies je voor eigenschappen en vervolgens comptabiliteit. Je stelt het in op 98. Voila! :)
 
En de wizzard staat onder de map bureauaccesoires

dus wizzard programmacompatibiliteit
 
En het programma gewoon starten onder XP lukt niet ? Heel veel progjes gemaakt voor '95 / '98 / ME, draaien gewoon onder XP, zonder dat daarvoor de compatibiliteitsmodus gebruikt hoeft te worden.
 
Bedankt Elisa, puppie en Pasja voor jullie reacties...

Ik heb het ondertussen al geprobeerd, maar het programma wil maar niet werken...

Het programma start dus automatisch op via de cd-rom. Ik moet het installeren, maar dan maakt hij enkel snelkoppeling naar mijn cd-rom waar het bestand staat om de toepassing te starten. Ik krijg enkel het beginscherm voor 2 seconden en dan gebeurt er niets meer...

Iemand een idee hoe ik het toch aan de praat kan krijgen? Heb ook al gezocht op site van maker, maar niets gevonden...

Alvast bedankt voor de hulp
 
Misschien kunnen we verder komen als we wat gaan zoeken.......?

Kun je een exacte naam van het programma geven / volledige naam, eventueel met versienummer ?

Op "Zakelijk Engels" zoeken is namelijk een beetje lastig, er komen te veel hits die niets met een programmaatje te maken hebben, dan wel verwijzen naar mogelijk een ander / verkeerd programma.
 
Het programma heet 'Zakelijk Engels' en is van Academic service (www.academicservice.nl)
Een versienummer vind ik niet terug, maar er staat wel een nummer op de cd-rom (ISBN 90-395-1078-4)
 
"schiet mij maar even lek",

als ik op titel laat zoeken binnen de site vindt 'ie niets,
laat ik op ISBN nummer zoeken, vindt 'ie ook niets........

ik kan dus op de site van hen jouw progje niet vinden...... :confused: Wat doe ik waar fout op die site........ ?
 
ja, inderdaad, Pasja, ik vind er dus ook niets van terug...

heb ondertussen al gemaild naar academic service, nu ff afwachten...
ze verkopen waarschijnlijk dit pakket niet meer... maar toch jammer dat er niets van info over te vinden is...

Van harte bedankt, Pasja, om mee te helpen... :thumb:

Wanneer ik een mail terugkrijg, zal ik je op de hoogte houden....
 
heb ondertussen mail gekregen en er is niets meer aan te doen... programma is te oud en patches zijn er niet voor gemaakt... jammer :(

Weet iemand een vervangend programma?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan