Software mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
hoe krijg ik alle software bij elkaar in een map?
Ik instaleer bijvoorbeeld nero op C:/mijn programma`s/ nero. zelfde met norton, die komt in map norton.

Heb je onder start -> programma`s al je software staan...nu wil ik dat daar ook weer in speciale mappen bij elkaar zet...
bijvoorbeeld brand programma`s bij elkaar in een map (nero en clone cd ofzo)

En programma`s om je pc op te ruimen/verbeteren.

Maar hoe doe ik dat?

Als ike rgens op mijn pc (weet niet meer waar) met verkenner dacht ik.
Kom ik slechts enkele mappen tegen...niet al mijn prog mappen.

Hopelijk is dit beetje duidelijk voor jullie. en kunnen jullie me helpen
 
Als de programma's die je wilt verplaatsen reeds zijn geinstalleerd op je pc moet je dit zeker niet doen.
Dan is de kans 99% dat ze niet meer werken.

Wat wel kan is de programma's die je wilt verplaatsen eerst un-installen. Daarna een nieuwe map aanmaken op een plaats die je zelf wilt. Bijvoorbeeld in een adere partitie D:\Programma's of Spelletjes.
Daar maak je een nieuwe map aan, en kopieer je de bestanden daarheen.
Nu vanuit die nieuwe map installeren en als de wizzard erom vraagt, "Bladeren" of "Browse" om aan te geven dat je NIET onder C:\Programfiles wilt installeren maar onder "D:\Programma's\naam van programma"
 
@ paul rt het gaat alleen over het startmenu. de rest dat lukt wel zo lijkt het.

Je kunt gewoon de mappen in je startmenu verslepen. klik maar eens op n map en sleep m ergens anders heen, dan verplaatst ie m automatisch daarheen. En mappen kun je maken door op start --> alle programma's <--rechtermuisknop openen --> 1 x op programma's klikken en dan mappen maken.

Edit
Dat er maar een paar mappen zichtbaar zijn is een rare fout in xp.
 
Even een opmerking mijnerzijds. Ik weet zo niet of het verstandig is om software te installeren op een andere plek dan die normaliter wordt voorgesteld, meestal in Program Files. Vooral Norton is daar nogal eigenzinnig over, zie dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=206988&highlight=norton+and+map

Aanvulling, ik heb gemerkt dat daardoor het uninstallen van software wordt bemoeilijkt als het programma op een andere plek staat dan in Program Files.
 
Laatst bewerkt:
:eek: Sorry, onvoldoende gelezen. :eek:

Ja, het is mogelijk om het start menu naar eigen inzicht aan te passen.
Je kunt met behulp van windows verkenner makkelijk mappen aanmaken en andere mappen of snelkoppelingen van programma's daarin slepen / kopieren.

Met windows verkenner ga je naar de volgende locatie:
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start

De reden dat de meeste icoontjes niet zichtbaar zijn onder C:\Documents and Settings\[GEBRUIKERSNAAM]\Menu Start komt omdat de meeste software gemaakt en bedoeld is voor meerdere gebruikers.
De software die specifiek voor die ene gebruiker wordt bedoeld wordt dan ook opgeslagen in de persoonlijke menu-start map van die gebruiker.


@GEZINA:
Ik installeer eigenlijk nooit met opzet software onder C:\programfiles.
Reden daarvoor is, dat na een crash / restore van image / herinstallatie zo weinig mogelijk data en software verloren gaan.
Soms blijven ook instellingen van software bewaard na her installatie.
Problemen met un-install? Zelden.
Ennuh, norton komt hier niet in huis, dus ook geen problemen mee.... :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan