Software - NIET geinstalleerd op C:-schijf maar op D:-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconry

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Ik heb software - wegens gebrek aan ruimte op de C:-schijf - geïnstalleerd op de D:-schijf. Ik wil deze app nu deïnstalleren, maar kan dat niet realiseren via INSTELLINGEN/APPS, omdat hier alléén op C: geïnstalleerde software wordt getoond. De betreffende software (POWER DIRECTOR 13) heeft géén uninstall.exe geïnstalleerd. Hoe kan ik nu deze installatie ongedaan maken?!

Kijk of onder Programs Folder/Start menu of in de programmamap geen uninstall staat.

Revo Uninstaller vermeldt het programma ook niet! En - Senso: Ik had in mijn vraagstelling al aangegeven dat er geen uninstall.exe is geïnstalleerd! En -Lange Pier: onder programma's worden alleen op C: geïnstalleerde programma vermeld! Ook dat had ik al eerder in mijn vraagstelling vermeld.

Ja, dat had ik wel gelezen, maar soms kun je niet weten. Normaal bij installatie worden waarden aan het register toegevoegd en is daardoor het programma te vinden in de lijst van Apps/programma's verwijderen. Dus je hebt ook in de folder van het programma gekeken? Goed, dan heeft Revo nog een hunter mode, hoe dat werkt is mij onbekend en als het verder niet lukt dan lees ik op internet simpel de folder te verwijderen.

Laatst bewerkt:
Simpel de folder verwijderen, is ook geen optie: ik had uit voorzorg de map een andere naam gegeven en dat resulteerde in een héél lange opstarttijd bij het opnieuw opstarten van mijn computer! Dus de naam weer teruggezet en mijn computer start weer relatief snel op......

Ik krijg geen toegang.
Gevaarlijke webpagina geblokkeerd
U probeert toegang te krijgen tot:
http://www.uninstallhelps.com/how-to-uninstall-cyberlink-powerdirector.html
Dit is een bekende gevaarlijke webpagina. Het wordt ten zeerste aanbevolen deze pagina NIET te bezoeken.
Ga naar Norton voor meer informatie over phishing en internetbeveiliging.
Doorgaan naar de site
Volledig rapport weergeven

Power Director komt normaal gesproken wel met een Uninstaller.
Er zal iets zijn gebeurd waardoor deze nu niet meer aanwezig is.

Installeer hem dus eens opnieuw over je bestaande installatie heen.
Daarna moet je hem gewoon via Programma's of met Revo kunnen deinstalleren.

Fantastisch zoals iedereen hier meedenkt!! Ik overweeg om de installatie maar niet ongedaan te maken; wellicht "ben ik dan nog verder van huis..."
Nogmaals dank allemaal.

welke windows versie?
Bij mij wordt netjes alle geïnstalleerde programma's weergegeven.
De meeste staan bij mij op de "i" schijf, waaronder ook powerdirector 13

ScreenHunter 87.png

Ik krijg geen toegang.
Gevaarlijke webpagina geblokkeerd
U probeert toegang te krijgen tot:
http://www.uninstallhelps.com/how-to-uninstall-cyberlink-powerdirector.html
Dit is een bekende gevaarlijke webpagina. Het wordt ten zeerste aanbevolen deze pagina NIET te bezoeken.
Ga naar Norton voor meer informatie over phishing en internetbeveiliging.
Doorgaan naar de site
Volledig rapport weergeven
Fatsoenlijke virusscanner gebruiken, website opent hier gewoon zonder problemen of melding in Firefox 78.0.2
Het bewijs: https://www.virustotal.com/gui/url/...7fe5bb2dc153745e0759ef47c0537550493/detection

Hier ook zonder enig probleem.

Zal wel "fatsoenlijk" zijn om in deze tijd alles af te kraken. Zoals ik al zei, bij installatie worden registerwaarden toegevoegd en komen programma's onder de software te staan. Dus de installatie is niet goed gegaan. In het register komt ook een UninstallString > Value data: "D:\Program Files\Programmanaam\uninstall.exe" die zal er dan ook niet staan.

En dat werkt in Windows 10 ook zo.

De ultieme oplossing is er nog steeds niet! Ter verduidelijking: Op de D:/schijf staat ook de map Program Files, waarin POWER DIRECTOR 13 is geïnstalleerd. Als ik nu "Configuratiescherm/Programma's/Programma's en onderdelen" selecteer, dan komt daar POWERDIRECTOR 13 NIET in voor. In het register tref ik POWERDIRECTOR 13 wél aan. Kan ik ongestraft nu POWERDIRECTOR13 uit het register verwijderen, zonder mijn systeem te verstoren?

Zie allinea 2 van mijn opmerking in #10 voor een veilige manier.

edmoor: een herinstallatie zal niet werken, immers POWERDIRECTOR 17 die ik ook op mijn systeem heb staan, kent eveneens geen eigen uninstaller!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan