Software not responding totdat heel de computer vastloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinmrn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Ik zit met een probleem met men Asus G73JH. Ik heb er al problemen mee vanaf ik hem binnenkreeg.
Anyway een paar weken geleden heb ik hem binnen laten gaan bij asus. Omdat hij constant bluescreens kreeg zo'n 5 minuten na het opstarten (een tijd later startte hij zelf niet meer op). Na 2 weken krijg ik hem terug. Daar hadden ze een nieuwe harde schijf in men laptop geplaatst, zowel als windows 7+drivers geinstalleerd. Zelf heb ik geen windows 7 dvd. Opnieuw krijg ik af en toe een bluescreen. Deze keer bij het opstarten, en hij start na de bluescreen automatisch terug op. Dit gebeurd zelden, maar wanneer hij een tijdje opstaat loopt alle software vast. En dat hoeft absoluut niet te zijn omdat er veel openstaat. Vaak staat enkel firefox open, en loopt hij nog vast. De enige oplossing is dan de powertoets indrukken om hem uit te zetten.

Weet iemand wat het probleem is? Ik zit op school en ik kan me niet veroorloven men laptop weer 2 weken te missen. Ook alle software die erop staat opnieuw installeren (voor school) duurt op zich al een dikke twee dagen. Heeft er iemand dezelfde problemen (gehad)? Kan het zijn dat er een ramschijf kapot is? Of ... ?

Alle hulp is welkom!

edit: de processorkracht word niet overdreven gebruikt noch het ramgeheugen. Ook geen van de gdi objecten stijgen dus het zal ook geen memory leak zijn...

Laatst bewerkt:
kun je de Bleu screen of death error code opschrijven en hier plaatsen (of maak een foto)

moet iets zijn met ERROR 0xE000032424 dit laat zien wat het probleem is of kan zijn

Ik heb hem nog nooit zelf opgeschreven. Maar die duurt ook maar 2 seconden ofzo en dan restart hij terug. Maar het gebeurd niet zo vaak, het ergste is dat de software constant vastloopt. Alles wat erop wordt geinstalleerd loopt binnen de kortste tijd vast. Ongeacht hoe zwaar het programma is. Of het nu gewoon windows explorer is of 3Ds max, alles moet er aan geloven... Ik heb al een virusscan gedaan, maar die vind ook niets...

After using windows for over 10 years he decided to become a serial killer...

Ow ja it's back. Hier is wat de bluescreen exact weergeeft:

***Stop: 0X000000F4 (0X0000000000000003, 0XFFFFFA80055E7B30, 0XFFFFFA80055E7E10, XFFFFF8002D8240)
en dan nog iets van physical memory dump 0XC00000010

Ik heb tot hiertoe de bluescreens wat kunnen besturen, omdat ik weet wat ze veroorzaakt. Ze komen steeds boven na het installeren van bepaalde software. Dus uit routine leerde ik me aan "control panel->Programs and features->Uninstall ...". Maar windows computers zijn zodanig irritant dat de software die ik nu installeerde niet meer zichtbaar is bij dat venster.

Nu wil ik absoluut niet gewoon het programma uninstalle. Ik wil gewoon definitief van die bluescreens en freezes af. Ik word er gewoon gek van. Ik denk dat ik zowat alles heb geprobeerd. Iemand die me hieruit kan helpen ik ben praktisch zeker dat het geen hardware is (wanneer ik geen software installeerde ging het soms maanden goed) of virus (volgens de virusscanners toch).

Iemand die een idee heeft waaraan het kan liggen???

alvast big thanx !!!

kijk of je met een andere harde schijf of je nogsteeds dezelfde BSOD krijgt
en kijk of het switchen van ram ook wat uithaalt

moet trouwens niet windows de schuld geven...
vaak is het onkunden van de handelaar "niet als belediging bedoelt"

als dat verder niet help ben ik tog bang dat je dat programmatje moet unninstallen...

en anders op naar de pc boer maar die vragen er wel wat voor...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. De laatste keer dat ik hem binnen deed hebben ze een nieuwe HDD eringeschoven, dus dat zal het niet zijn. Ik heb ook al wat geëxperimenteerd met ramgeheugen eruit te halen wat ook geen resultaten opleverde. Dus ik vrees dat onze pc boer het maar zal moeten oplossen.

Het uninstalle van het programma (dat trouwens niet tussen de Programs and features-lijst staat) begint stillaan wat omslachtig te worden. Ik denk dat ik momenteel 60% van alle software die ik installeerde terug moest verwijderen opdat men laptop geen bluescreens krijgt. Nogmaals, de laptop word gebruikt om te werken (dus ook de software: and you know software = $$), het is niet louter een vrijetijdsbeest.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan