Software om beeldscherm te besturen(aan de zelfde computer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chikita

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo allemaal!:D

Ik zal die situatie even uitleggen.

Ik heb 2 beeldschermen aan mijn computer hangen de 1e gewoon bij de pc en de 2e in een andere kamer. Nu wil ik graag op het 1e beeldscherm bij de pc software hebben om het 2e beeldscherm te besturen.

Hebben jullie ideeen?

Dus als ik het goed begrijp wil je het beeld van je 2e beeldscherm in het klein op je eerste scherm kunnen zien en beïnvloeden.

Als dit klopt dan weet ik zo 1,2,3 geen oplossing.

Ik begrijp de vraag ook niet helemaal. Kun je eens wat verduidelijken?

Dit klopt inderdaad, ik wil op het 1e scherm de 2e in het klein zien en kunnen beïnvloeden.

Je zou heel misschien eens teamviewer kunnen proberen. Hiermee neem je het 2e scherm van je eigen pc over.

Ja, ik had zelf al logmein geprobeerd. Maar het is voor mijn werk. En de gene die het moeten gebruiken hebben niet al te veel verstand van computers. Met logmein of teamviewer is er niet echt veel gebruikersgemak.

Is hier überhaupt wel iets voor?

Eerlijk gezegd betwijfel ik het.

Wat wil je precies doen op het 2e scherm, want het klinkt alsof dat scherm naar een klant gericht is of zich in een andere ruimte bevind (voor een presentatie in een hal bijv.)?

Wat jij zegt inderdaad. Op het 1e scherm moet gewoon 'gewerkt' kunnen worden. En op de 2e moet een presentatie of iets dergelijks komen ja

In dat geval kun je met multimon werken. Stel je alles goed in en vervolgens 'stuur' je de presentatie naar de 2e monitor.

Bedenk me net dat huidige tv's ook een usb of flash card aankunnen. Daar zou je je presentatie ook op kunnen draaien.

Hey Roger, thnx alvast voor je help. Ik heb Multimon eventjes uitgeprobeerd en het werkt best goed! Ik zal even met mijn collega dit uitproberen en vragen wat hij hier van vind. Thnx alot :D

gr Laurens

Om hier nog even op terug te komen. Voor de leek onder ons is dit toch niet erg handig. Ik vraag me echt af of er een software programma bestaat die aan mijn eisen voldoet.. Als jullie nog ideeën hebben? Hoor ik het graag

Suggesties wordt lastig. De opstelling die jij wilt, daar is een pc nooit voor bedoeld. Het best kun je gaan voor een moderne tv, die via een netwerk of usb stick een powerpoint of andere presentatie kan afspelen. Veel betrouwbaarder en nog goedkoper ook, want alle uren zoekwerk kost ook een hoop geld.

beeldscherm uitbreiden

Hallo,

Heb je soms bij je beeldschermeigenschappen niet de mogelijkheid om je beeldscherm uit te breiden? Sleep dan de presentatie naar het 2e scherm en klaar is Kees zonder extra programma's. Doe dit als ik eens met vrienden of op privefeestjes eens karaoke via de laptop wil doen. Ik hang er een extra scherm aan en enkel het gedeelte met de tekst sleep ik naar het extra scherm.

Veel succes

Het probleem is dat TS niet op het scherm kan kijken, want in een andere ruimte. Dat is lastig bedienen.

Ja, nou jongens toch bedankt voor de reacties! :)

wellicht tot ziens! gr laurens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan