Software om van windows 8.1 een image te maken, alternatief Dell Datasave

Status
Niet open voor verdere reacties.

hopelooss

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Hallo Allemaal

Ik heb zonet via windows 7, windows 8 geïnstalleerd, en de update naar windows 8.1 gedaan.
Nu had ik in windows 7 een programma (Dell Datasave) waarmee ik een tijdje terug herstelschijven heb gemaakt, om de computer weer terug te kunnen zetten naar de status op dat moment.
Op de website van Dell kan ik datasave niet vinden, dus ik denk niet dat het vrij te gebruiken is...
Nu zoek ik eigenlijk een (freeware :) ) programma die dat ook doet. Dus waarmee je de huidige status van de PC kunt kopiëren naar een DVD of CD, die je dan buiten windows op kunt starten en windows herstelt naar hoe het was toen de backup gemaakt werd.
Weet iemand een programma die dit goed doet?

Ik heb een dell systeem, maar de windows 8 upgrade heb ik van windows zelf gekocht... Gaat het dan ook werken?

Ik ben naar de Dell-site gegaan met de link die je gaf, en bij stap 1 moet ik dat programmaatje (DSLCheck) downloaden. Als ik die uitvoer krijg ik de melding: "Dell DataSafe Local Backup kan niet geïnstalleerd worden omdat uw harde schijf geen Windows Herstelomgeving heeft."
Ook Redo geprobeerd, als ik van CD boot kan hij mijn externe HDD niet vinden, en als ik een bootable USB maak, start die niet op...

Hmm Redo werkt bij mij wel...
Heb je de externe disk aangesloten voor of na het opstarten?
Probeer beiden eens.

geen Windows Herstelomgeving: dat zou die 100 MB verborgen partitie wel eens kunnen zijn... heb je die niet?

Volgens mij heb ik die herstelomgeving wel... Zie afbeelding
Als redo zou gaan werken, maakt hij dan een complete backup van de OS partitie? Want die is bij mij 446 GB groot. Wordt de image dan ook 446 GB?Naamloos.png

Ja. van de hele schijf/partitie. Kleiner... want met compressie.. maar hangt vanaf hoe vol en soort data.
Dus wel redelijk wat ruimte nodig...
Moet nu weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan