software opslaan waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet235

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Hoi,

(weet niet zeker of ik het hiet moet plaatsen)

Vraagje: als je software opslaat dan vraagt het progr meestal om dat te doen in c : programfiles, waarom?

kan ik het ook in mijn ontvangen bestanden opslaan met allemaal submappen ? en zo ja kan het problemen opleveren bv met updates en dingen die ik doe met dat progr bv minder goed functioneren.

ik vraag het namelijk omdat asl ik genoeg heb van iets dan kan ik het uninstallen en darna hele map verwijderen in c:programfiles staat op een gegevenmoment zoveel dat ik niet meer weet wat ik kan verwijderen.

Groeten

Piet

plaatsen

Je kunt het plaatsen waar je wil, de meeste programmas vragen om de programfiles map maar dat gebeurdt alleen omdat windows dat als standaard map gebruikt.
Plaats het maar ergens waar je wil, windows zal deze map onthouden en als je hem verwijdert ook deze map verwijderen.
Updates hebben hier eigenlijk al helemaal niets mee te maken.

Probeer en je ondervind.

Groetjes succes jjw

let op met updates !!
Sommige updates veronderstellen dat het programma staat in de map die bij de eerste installlatie werd opgegeven (in 99% in c:<programFiles) en voeren daar soms automatisch hun updade uit, zonder eerst te vragen waar het programma echt staat (meestal vragen ze het wel, maar soms dus toch niet). Vooral bij spelletjes moet je daar voorzichtig mee zijn (Disney bijvoorbeeld !!)
Dat je ProgramFiles folder lang en onoverzichtelijk wordt met de tijd is wel normaal; dat kan je met je 'mijnDownloads'map evenzeer aan de hand krijgen.
Je kan moeilijk van alle programma's onthouden waar je ze gezet hebt (alhoewel dat simpel te achterhalen is; rechtsklikken op het starticoon en eigenschappen) maar ik gebruik verschillende locaties voor verschillende soorten programma's; bvb spelletjes op de d: partitie onder hun eigen naam (niet die die het programma zelf voorstelt); systeemprogramma's ook op een aparte partitie en gewone op c: in de ProgramFiles map.
Voor de rest heeft jjw gelijk
Jo

Dus

Ja Papao heeft gelijk, ik ging er een beetje vanuit dat Piet235 alleen maar windows update bedoelde en dan update de machine alleen maar de onderdelen die toch al samen met windows geinstaleerd werden.

Groetjes jjw

ok,

ik heb het begrepen ik denk dat ik alles maar gewoon doe zoals in het programma wordt aangegeven ivm update van een progje.

Thnx by the way.

mijn vraag is beantwoord

Mazzel

Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan