Software scherm niet meer bereikbaar via Conf.scherm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leonie 80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Hallo,

Ik wil software van mn computer afhalen en kom erachter dat ik via het Configuratiescherm mijn Software overzicht niet meer kan bereiken...
De knop is er nog wel maar hij doet niks...

Ook via Start >> Uitvoeren... appwiz.cpl gebeurt er niks.

Als ik zoek op het bestand staat het bestand wel gewoon in de juiste map op mijn computer.

Als ik via uitvoeren REGSVR32 APPWIZ.CPL intyp krijg ik de volgende melding:
Het in het geheugen laden van de bibliotheek (APPWIZ.CPL) is mislukt - Fout tijdens een bewerking in een pagina.

Wat kan ik doen om dit bestand weer werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor eventuele tips...

Bekijk deze discussiedraad en deze

Probeer eerst de herregistratie, en die moet geheel goed gaan:

regsvr32 %windir%\system32\RPCRT4.dll
regsvr32 %windir%\system32\ole32.dll
regsvr32 %windir%\system32\OLEAUT32.dll
regsvr32 %windir%\system32\SHELL32.dll
regsvr32 %windir%\system32\USERENV.dll
regsvr32 %windir%\system32\MSCTF.dll
regsvr32 %windir%\system32\appwiz.cpl
regsvr32 %windir%\system32\OLEACC.dll
regsvr32 %windir%\system32\msi.dll
regsvr32 %windir%\system32\CLBCATQ.DLL

Indien dat niet werkt, dan is wellicht je appwiz.cpl corrupt geraakt (of een ander belangrijk bestand uit het rijtje).

Zie in bovengenoemde discussiedraden hoe die opnieuw te installeren vanaf je XP installatie-cd of hoe de sfc /scannow methode te gebruiken om ze te vervangen door werkende exemplaren. Ook wordt beschreven hoe je ccleaner kunt gebruiken als alternatief voor Software.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, ga ik deze week uitproberen en laat het resultaat even weten hier!

Nou terug van mn vakantie en klaar op de problemen op te lossen.
Echter gezocht tussen al mijn CD's en kom erachter dat de computer die ik heb, via mijn vorige baan, geinstalleerd geleverd is en ik dus geen CD heb van Windows...!

Ik print dus de tips even uit en laat er iemand naar kijken. Dan wordt het tenminste ook meteen goed gedaan.

Toch bedankt voor de tips, ga ze nu even uitprinten!

Pas als er ergens in de regsvr32 regels uit mijn tip wat mis gaat zou je de XP installatiecd nodig kunnen hebben.

Uitproberen kan dus gewoon, ook al heb je niet de XP installatiecd van de juiste smaak in de buurt.

Succes,

Tijs.

Alles gaat goed tot de regel regsvr32 %windir%\system32\appwiz.cpl
Zoals verwacht dus eigenlijk.

Als ik dat sfc / scannow doe dan gaat ie een aantal minuten scannen en daarna als ie 100% gedaan heeft dan verdwijnt het venstertje en komt er verder geen nieuwe melding meer dat er iets niet of wel goed is. Een scan zonder resultaten dus, ik weet niet of dat normaal is eigenlijk of dat dan alles gewoon goed is.

Ik ga nu even proberen aan een cd te komen om het bestand te kunnen vervangen/vernieuwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan