Software start zeer traag op (op laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbeul

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Goedendag,

Ik heb een ACER Aspire 1703SC laptop. Deze laptop start onvoorstelbaar langzaam op. Helemaal vanaf het moment waarop in NORTON 360 heb geinstalleerd, maar daarvoor dus ook al. Het opstarten duurt zeker tot 7/8 minuten voordat je bijvoorbeeld met goed fatsoen internet explorer kan opstarten. Maar ook het opstarten van internet explorer duurt dan enkele minuten. Als ik tijdens het opstarten van de laptop de taakplanner wil activeren, duurt ook dat zelfs wel een minuut of twee voordat de taakplanner in beeld komt. Pas na een minuut of tien opstarten gaat alles redelijk normaal. Nou ja normaal: als ik in internet explorer gewoon een ander tabblad wil opstarten duurt ook dat tot een minuut of twee. Ik word hier toch een beetje gek van, maar vooral mijn kids natuurlijk. Als je de laptop wil gebruiken kun je na het activeren van de startknop beter vast je haren gaan wassen of een kopje koffie drinken. Tegen de tijd dat je klaar bent is de laptop enigzins gereed voor gebruik. Te gek natuurlijk.

Bijkomend probleemje is dat windows xp randaparatuur (aan de usb-aansluitingen en in het cd-rom staton) niet automatisch detecteert, of bijv automatisch laat opstarten.

Zou iemand mij advies kunen geven wat te doen, naast het kopen van een andere laptop..:(

Opschonen met b.v. CCleaner
En Superantispyware draaien
En andere antivirus nemen

Helaas

Beste Bertus

Ik kreeg die laptop gewoon niet langzamer. Uit armoede heb ik Norton 360 maar verwijderd en AVG antivirus weer geinstalleerd. Dat scheelt een slok op een borrel. Niet dat het nu perfect is, de laptop is nog steeds traag in het opstarten (veel services starten op die niet zichtbaar zijn in de lijst met opstartprogramma's, maar kan ik wel zien mgv de taakplanner), maar Norton 360 is wel een zeer duidelijke boosdoener. Op enkele andere laptops heb ik Norton 360 ook. Die laptops zijn echter relatief nieuw, en gaat daar beter. Het zal dus wel aan mijn ouwe lobbes ACER 1703S laptop liggen.:(
Dank voor de moeite.:thumb:

Jan

:confused:
Beste Bertus

Dank voor je reactie. Helaas heeft het geen effect. Alles blijft onvoorstelbaar langzaam. Dat was al zo voordat ik Norton 360 installeerde (toen had ik AVG), Door NORTON is het echter wel nog langzamer geworden. Is er dan helemaal niets aan te doen?:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan