mraddicted
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 sep 2011
Beste forumleden,
Samen met een kennis van mij heb ik nieuwe onderdelen besteld voor mijn PC.
Moederbord gekocht , am3, met een octocoreprocessor van AMD. Daarbij een extra Cooler van Cooler master , 16 GB intern geheugen en een SSD schijf van 120 GB. Top systeempje dus.
Van oude systeem zijn 3 HD's (sata) en een CDROM brander blijven zitten.
We hebben de boel geïnstalleerd en het kostte wat moeite om de pc vanaf de SSD schijf te laten booten. Na het loskoppelen van de sata HD's pakte hij de SSD schijf pas. Ook al hadden we het in de bios goed ingesteld.
Nu heb ik vandaag het voor mekaar gekregen dat alles draaide inclusief de 3 sata HD's. Echter heb ik 2 x Windows 8 geïnstalleerd. De pc schiet bij opstarten in zijn herstelmode. Hier krijgt hij Windows 8 niet meer gerepareerd. Na 2 x proberen heb ik Windows 7 geprobeerd. Deze heb ik ook al 2 x opnieuw geïnstalleerd. Deze doet het ook een tijdje maar bij opnieuw opstarten krijg ik een blue screen. Ik krijg de pc dan ook niet opgestart.
Het loskoppelen van de sataschijven geeft nu geen verschil meer.
Heeft dit te maken met de SSD schijf?
Is het iets softwarematigs?
Geen goede windowsinstallaties?
Ik krijg er na 7,5 uur geen grip op. Hopelijk hebben jullie tips voor mij.
Gr. Johan Boone
Samen met een kennis van mij heb ik nieuwe onderdelen besteld voor mijn PC.
Moederbord gekocht , am3, met een octocoreprocessor van AMD. Daarbij een extra Cooler van Cooler master , 16 GB intern geheugen en een SSD schijf van 120 GB. Top systeempje dus.
Van oude systeem zijn 3 HD's (sata) en een CDROM brander blijven zitten.
We hebben de boel geïnstalleerd en het kostte wat moeite om de pc vanaf de SSD schijf te laten booten. Na het loskoppelen van de sata HD's pakte hij de SSD schijf pas. Ook al hadden we het in de bios goed ingesteld.
Nu heb ik vandaag het voor mekaar gekregen dat alles draaide inclusief de 3 sata HD's. Echter heb ik 2 x Windows 8 geïnstalleerd. De pc schiet bij opstarten in zijn herstelmode. Hier krijgt hij Windows 8 niet meer gerepareerd. Na 2 x proberen heb ik Windows 7 geprobeerd. Deze heb ik ook al 2 x opnieuw geïnstalleerd. Deze doet het ook een tijdje maar bij opnieuw opstarten krijg ik een blue screen. Ik krijg de pc dan ook niet opgestart.
Het loskoppelen van de sataschijven geeft nu geen verschil meer.
Heeft dit te maken met de SSD schijf?
Is het iets softwarematigs?
Geen goede windowsinstallaties?
Ik krijg er na 7,5 uur geen grip op. Hopelijk hebben jullie tips voor mij.
Gr. Johan Boone