Software update crasht systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mraddicted

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Beste forumleden,

Samen met een kennis van mij heb ik nieuwe onderdelen besteld voor mijn PC.

Moederbord gekocht , am3, met een octocoreprocessor van AMD. Daarbij een extra Cooler van Cooler master , 16 GB intern geheugen en een SSD schijf van 120 GB. Top systeempje dus.
Van oude systeem zijn 3 HD's (sata) en een CDROM brander blijven zitten.

We hebben de boel geïnstalleerd en het kostte wat moeite om de pc vanaf de SSD schijf te laten booten. Na het loskoppelen van de sata HD's pakte hij de SSD schijf pas. Ook al hadden we het in de bios goed ingesteld.
Nu heb ik vandaag het voor mekaar gekregen dat alles draaide inclusief de 3 sata HD's. Echter heb ik 2 x Windows 8 geïnstalleerd. De pc schiet bij opstarten in zijn herstelmode. Hier krijgt hij Windows 8 niet meer gerepareerd. Na 2 x proberen heb ik Windows 7 geprobeerd. Deze heb ik ook al 2 x opnieuw geïnstalleerd. Deze doet het ook een tijdje maar bij opnieuw opstarten krijg ik een blue screen. Ik krijg de pc dan ook niet opgestart.
Het loskoppelen van de sataschijven geeft nu geen verschil meer.

Heeft dit te maken met de SSD schijf?
Is het iets softwarematigs?
Geen goede windowsinstallaties?

Ik krijg er na 7,5 uur geen grip op. Hopelijk hebben jullie tips voor mij.

Gr. Johan Boone

SSD formateren + de andere 3 Sata hardeschrijven. Alle sata hardeschrijven loskoppelen en SSD herinstaleren. Na drivers,Virus scan te hebben geïnstalleerd. Je andere 3 hardeschijfen weer in je pc bouwen.
Nu kan je ze met Windows 7 bij beheer de andere 3 hardeschrijven je D:/ ruimte van maken. Alternatief met software van 3de partition magic.

2 Boots aanmaken heeft, niet zoveel zin ;)

Vandaag weer aan de slag met m'n pc. Heb alles stap voor stap gedaan en ik denk te weten waarom zowel Windows 7 als 8 crashen. Het ligt aan een driver update. Nu uitzoeken welke driver het is. Vind het wel een vreemde zaak.

foto1.jpgfoto2.jpg

Foto 1 is de melding die ik elke keer kreeg (blue screen) en moest ik windows installeren.

nu driver voor driver geinstalleerd en geupdate. bij het update van mijn externe geluidskaart van EMU (de 0202) ging het mis bij het opnieuw opstarten. Toen kreeg ik het scherm wat op foto 2 te zien is.

Wellicht dus toch een softwarefout. Ik had niet verwacht dat het updaten van een driver een dergelijk effect als deze zou hebben.
Nu staat mijn vraag in het forum over upgrade kits. moet deze gesloten worden zodat ik de vraag verder kan stellen in de software topics?

Welke Windows gaat het nu fout mee? Dan verplaats ik je topic daarheen en blijft de voorgeschiedenis erbij. :)

Kan dan eventueel ook de titel aanpassen naar jou wens.

Das een goeie want ik heb het onder beide Windows. Zowel 7 als 8. De beide blue screens komen naar aanleiding van window 7.

Nieuwe topic onderwerp :
Software update crasht systeem.

Verplaatst naar Windows 7 en titel aangepast.:)

De blauwe schermen worden vaak veroorzaakt doordat stuurprogramma's niet (geheel) of up to date (geïnstalleerd) zijn
Hiervoor kun je DriverPackSolutions gebruiken

Voorkom verder dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Om het blauwe scherm te analyzeren:
Microsoft heeft de Debugging Tools for Windows om crashdumps in te lezen & analyseren.
Selecteer bij installatie de optie Debugging Tools onder de Common Utilities als je de x86-versie v/d Debugging Tools wilt.
Deze optie detecteert automatisch de CPU architectuur van de computer waarop je de installatie uitvoert & het is de snelste methode voor het installeren van de tools.
Vul in op de WinDbg prompt & druk dan de Enter-toets in:
.sympath SRV*C:\localsymbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols[/COLOR]
Vul in op de WinDbg prompt (incl. het uitroepteken aan het begin):
!analyze -v

Laatst bewerkt:
Inderdaad, windows updates zal bij verbinding direct na het installeren alles gaan updaten, wat voor problemen kan zorgen, voor je verbinding maakt dus op alleen melden instellen, dan pas verbinding maken, dan de updates allemaal bekijken.
Daar kunnen, als er geen drivers geinstalleerd zijn, door microsoft drivers worden aangeboden die problemen kunnen veroorzaken, die staan ook nog eens tussen de essientiele.
Ook alle optionele updates allemaal installeren kan voor problemen zorgen, die zijn er voor als je een gerelateerd probleem op wil lossen. Je gaat doorgaans geen optionele update installeren voor een probleem met canon printers als je geen canon printer geinstalleerd hebt.
je interne hdd naast een ssd in de bios stel je alleen de ssd kaart als first boot in, en de rest op disabled, niet een ander medium als second, als je een ander medium wil opstarten doe je dat zelfde met het andere medium.

Laatst bewerkt:
dank je wel voor alle antwoorden.

@ dorado. bedankt voor je hulp. Dank zij het driverpack solutions programma is het opgelost.
Blijkbaar werkt illegale driver software een stuk minder prettig. Ik denk dat er drivers aangeboden werden die niet van toepassing waren.
De debugging tools ben ik ook mee aan de slag gegaan maar dit gaat mn pet te boven. ik weet ook niet of het meerwaarde heeft voor mij.?
Ook @ erik777, bedankt voor de tip!

De computer draait nu goed. Al vind ik de SSD nog wat langzaam draaien. hij zou 500/550 schrijven/lezen maar met testprogramma's haal ik niet boven de 260mbps.
Hier ga ik verder op onderzoeken.

Verder draait de pc prima nu. Ik ben tevreden :)

Gr. JOhan

PS: mochten er mensen zijn die tips hebben voor de SSD, hoor ik dat natuurlijk graag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan