Software van C-schijf naar F-schijf verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

westmaasmaarten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
2
Beste mensen,

Ik ben niet iemand die erg veel verstand van computers heeft maar ik zit met het volgende porbleem: Ik doe erg veel met het programma Photoshop maar het gebeurt steeds vaker dat ik een melding krijg dat er te weinig ruimte op mijn C-schijf is. Dat geloof ik ook wel want deze is maar 20 Gb. Nu heb ik alle programma's waarmee ik werk op die C-schijf staan (waaronder Photoshop maar ook AVG virusscan, moviemaker en nog heel wat andere programma's). Ik heb een andere harde schijf geplaatst (van 200 gig waarvan hij er overigens maar 120 van kan lezen, een S-pack2 probleem op een niet zo legale Xp versie, als iemand daar suggesties voor heeft...). Die andere harde schijf heb ik in twee delen geknip waardoor ik nu een F-schijf en een G-schijf heb.

Mijn vraag is nu of ik de software gewoon kan knippen en plakken van de C-schijf naar de F-schijf (waar dus volop ruimte is) of dat ik dan tegen allerlei ongewenste besturingsproblemen aanloop?

Ik durf het gewoon niet zo maar te doen. Als het niet kan heeft iemand dan ideeen waardoor het werkgeheugen voor Photoshop kan worden uitgebreid. (Kan ik Photoshop de opdracht geven de ruimte op de F-schijf te gebruiken bijvoorbeeld?)

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Groetjes Maarten
 
Nee, oplossing voor SP2 voor mind. leg. vers. XP is er niet.
Waarom installeer je Photoshop niet simpelweg op F:?
 
Oplossing voor SP2 is er wel hoor, download gewoon een XP incl. SP2... (buiten alle andere mogelijkheden...)
 
Ja hoor, een legale XP incl. SP2 is niet te downloaden denk ik:p
 
Maar los van dat alles, kan ik mijn programma's die op C staan (Program files) knippen en plakken naar F en werkt dan alles nog?
 
Nee, dat gaat helaas niet lukken, o.a. alle register-vermeldingen e.d. werken dan niet meer.

Er bestaat software die pretendeert het wel te kunnen, maar ook dan lukt het niet altijd...

http://www.funduc.com/app_mover.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan