Software verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Berichten
3.322
Als je een software programma verwijderd via:Start>Conf>Software zie je vervolgens in:Start>Deze computer>Lokaal Station C>Program Files, dat dit betrefende programmamap er nog staat! Kan dit anders en zonder hulp van andere progjes zoals Regcleaner?
 
cleansweep van norton utilities.

Vaak kan bij een uninstall niet alles verwijderd worden omdat sommige componenten zich nog in het geheugen bevinden. Dit word dan bij een reboot gedaan. Dus bij een uninstall van een programma altijd even opnieuw opstarten.

De uninstall info die de maker bij het programma levert is meestal niet echt volledig idd. Vaak blijven er dan dingen achter.

Het genoemde programma doet dat beter door te monitoren wat er voor veranderingen in het systeem worden aangebracht bij install. Het is onderdeel van norton systemworks.
 
Als je het programma via configuratiescherm\software hebt verwijderd, kan je daarna de map handmatig verwijderen. Bij sommige programma's wordt de map niet helemaal verwijderd, omdat er bijv. nog bestanden in staan die nodig zijn als je het programma wilt updaten (maar waarvan dan eerst wordt gevraagd om het te verwijderen). Buiten dat is Windows slordig in het verwijderen van programma's. Zelfs regcleaners kunnen dat niet verhelpen.

Groetjes,
Bennie
 
Iedere keer een reboot om zeker er van te zijn dat het programma verwijderd is niet echt handig en tijdrovend. En het verhaal van bennie bevestigt dat een optie als Cleansweep van Norton zeker te overwegen is. Bedankt voor Jullie snelle reactie.
 
Het is ALTIJD verstandig om de PC direct opnieuw op te starten als een programma is verwijderd. Dat geldt ook voor programma's die je net hebt geïnstalleerd. Norton, of hoe ze allemaal mogen heten, doet daar niets aan af. Ook als het niet handig is, of tijdrovend.

Groetjes,
Bennie
 
Ja Bennie ik heb je wel DUIDELIJK begrepen. Maar om bij iedere installatie/deinstallatie je pc op te starten kost je 35 tot 50 seconden! Dit vind ik maar niks. En als je vervolgens het wel via het boekje doet ( reboot) blijken er nog steeds bestanden/mappen op de C-schijf te staan. Heb deze in het verleden ook handmatig verwijderd. Mijn vraag was dan ook hoe dit anders aan te pakken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan