software verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Op een laptop werd de software na aankoop automatisch geïnstalleerd.
Sommige wil ik eraf gooien.
Bij start/configuratie verschijnt niet het icoon 'software'.
Kan ik de software die ik niet hoef er op een andere manier afgooien?

Welke windows versie heb je?

Ga via start naar uitvoeren en vul daar: gpedit.msc in en druk op enter.
Nu moet groepsbeleid openen.(pro versies)
Kijk hier maar eens rond.

Laatst bewerkt:
Waarom stel je je vraag 2x ?

Hier ook, je had dus beter daar kunnen schrijven dat het probleem nog niet is opgelost en of er iemand anders mogelijk raad weet.

Oei! Oei!
Als het zo secuur moet, hoeft het voor mij niet meer.
Jammer van het lidgeld.
Ik zal niemand niet meer lastig vallen.

Klopt P.Last.
Ik heb XP Pro, en daar werkt het, alleen als je die optie inschakeld, blijft het icoon zichtbaar.
Klik je het aan, dan krijg je een melding over beperkte rechten blabla.

In windows 2000 werkt dit ook.

nee hoor, je valt niemand lastig, maar het voorkomt dat je antwoorden krijgt waaraan je mogelijk niets hebt. Kijk bijvoorbeeld naar het antwoord van P. Last. In dat andere topic schreef 'ie dat ook en toen bleek dat je niet de goede Windowsversie had voor deze (goede) oplossing. Het antwoord van hem "bewijst" dus dat het niet erg zinvol is om 2x dezelfde vraag te stellen. Ik herinnerde mij toevallig jouw vraag en daarom mijn opmerking daaromtrent.

In dat andere topic (de oorspronkelijke) heb ik je overigens een optie voorgelegd.

Tot slot :
het is jammer dat je zo gauw "geraakt" bent. Sorry, maar het was niet mijn bedoeling je te "raken".

Geplaatst door Jozo
Dag Jo :D

Dat slaat natuurlijk nergens op. We zijn hier allemaal om anderen te helpen. Wat Pasja denk ik alleen bedoelde is dat het onoverzichtelijk wordt als er 2x dezelfde vraag gesteld word. Anderen weten dan niet wat er al geprobeerd is. Het is gewoon een huisregel.

En een getypte zin zonder dat je de persoon erachter "ziet" kan verkeerd geinterpreteerd worden, dat is jammer.

@ Jo Briels, via start, programs kun je meestal ook de programma's UNinstallen. Bijna ieder " goed" programma heeft ook een uninstaller meegeleverd.

Het is natuurlijk niet DE manier, maar hopelijk kun je er even mee vooruit.

Laatst bewerkt:
[edit]
:o Bericht dubbel gepost, Helpmij was een "beetje" traag:D[/edit]

Laatst bewerkt:
Sorry ben een beetje melig en Jo een beetje lichtgeraakt

Vrienden,
In mijn eerste vraag vroeg ik alleen naar het ontbrekende icoon 'software'!

Nu vroeg ik naar een middel om programma's te verwijderen, wat niet lukt langs start/configuratie.
Houden we het bij een misverstand.

Omdat de laptop niet bij mij thuis staat,
kan ik pas mogelijk morgen de goede raad proberen.
Bedankt Oprecht!
Even geduld dus om het opgelost-signaal te krijgen.

;) Misverstand is opgelost hoop ik.

Maar even voor de goede orde. In het andere topic (in je oude vraag zeg maar) heb je nog een paar antwoorden gekregen. Hopelijk heb je die ook nog gezien.:)

Dag Tanja,
Ik had die laatste berichten van vandaag in de eerste vraag nog niet gezien. Nu wel.
Dat verklaart het 'domme'(?) van een tweede bijna gelijkende vraag, begrijp ik nu. Het leverde wel wat op.
Ik heb de uitleg van Pasja geprint en ga het kortelings uitproberen.
Jozo wat het herstellen betreft.
Dat deed ik al met mijn huiscomputer.
Bij die laptop zijn alleen recoverdiskettes en die heb ik nog niet eens bekeken. Ga ik dan ook maar doen.
Bedankt en bij gelegenheid drinken we een goede (dus Vlaamse) pint. Een beetje chauvenist mogen we wel zijn, niet.
Hartelijk

Crosspost blijft crosspost en deze gaan dicht en je mag verder gaan in je andere topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan