Software verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
440
Ik heb twee Windowsen op mijn computer staan, Windows Home Edition en Windows Professional. Ik kan niet meer op Windows Professional, maar via Windows Home kan ik wel via C:/ - Administrator - Documenten van Administrator, bij de Mijn Documenten map komen van Windows Professional, en ook kan ik bij de andere mappen zoals Windows en Program files. De programma's kan ik echter niet openen of verwijderen (foto's enz. wel).
De belangrijke bestanden heb ik naar de Mijn Documenten map gezet van Windows Home, maar nu wil ik graag de programma's van Windows Professional, of liefst heel Windows Professional verwijderen, want dit neemt nogal veel ruimte in. Weet iemand hoe ik dit (het beste) kan doen?
 
Partitie verwijderen waar Windows Professional op staat. Zou vanuit Windows Home Premium moeten lukken aangezien de andere Windows niet is geladen.
Via Computerbeheer -> schijfbeheer zou je het volume kunnen formatteren zodat het leeg is. Daarna zou je het weer kunnen gebruiken voor bestandsopslag.
 
Volgens mij staan ze op dezelfde partitie, zou dat kunnen? Mij lijkt als ik de schijf dan formateer, dat ik dan alles kwijt ben.. Of zit ik nu fout?
 
Zelfde partitie lijkt mij niet, zelfde schijf kan uiteraard wel. Neem tenminste aan dat de ene windows C is en de andere D bijvoorbeeld ?
Als je formatteert dan ben je inderdaad alle data kwijt. Vandaar dat je ook alleen de partitie moet formatteren waar de ongewenste windows op staat.
 
naamloosdd.png


Zo ziet Schijfbeheer eruit, misschien dat je daar iets wijzer van wordt :)
Ik zelf niet namelijk.
 
Je hebt dus inderdaad maar 1 partitie. Formatteren is dan geen optie.
Hoe zijn de Windows bestanden dan gescheiden ? kan je een screenshot maken van de index van de c partitie (via windows verkenner bijv.)
 
Helaas is dat niet zo te splitsen. Het makkelijkste is denk ik door 1 Windows map te verwijderen en je boot file aan te passen.
Via Uitvoeren -> "msconfig" op het tabblad Computer opstarten
Daar zouden bij jou 2 Windows installaties op moeten staan
- Windows XP Professional
- Windows XP Home

Degene die weg mag zou je daar uit de lijst kunnen halen en dan de Windows map verwijderen.
Programma's worden gedeeld tussen de Windows installaties neem ik aan ?
Bij een herstart zou nu de overgebleven versie moeten opstarten.
 
Ik heb dat gedaan, ook de Windows map verwijderd, maar nu zit ik nog met het probleem dat alle programma's enz. die op Windows Professional stonden, nog wel op de PC staan. Heb alleen geen 'toestemming' om ze te verwijderen..
 
Maar deelden de Windows'en 1 Program Files directory ?
Ik ben namelijk gewend dat als je een dual-boot wilt dat er dan 2 partities zijn en niet maar 1 waar 2x Windows op staat.
Je zou kunnen proberen of je in de safe-mode (F8 bij het opstarten) de bestanden kan verwijderen die niet meer nodig zijn.
 
Ze delen 1 program files map inderdaad.
Ik ga het even in Veilige modus proberen, ik leet je wel weten of het werkt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan