Software voor Backups

Status
Niet open voor verdere reacties.

Owenn

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Ìk heb net een externe hdd besteld van 1tb besteld om back ups te maken van al m'n pc's

Nu is mijn vraag wie heeft nog handige/goede software om een goede back up te maken van m'n pc die alles kopieert enz...

Gr, owen

Ik ben het met de vorige 'spreker' over Acronis als goede software wel eens, alleen...

afhankelijk van de Windowsversie waarmee je werkt zou het zomaar kunnen dat je helemaal geen externe software nodig hebt.

Voorbeeld: ik 'draai' op mijn desktop Vista Ultimate en die heeft zowel een mirror functionaliteit aan boord (oftewel een kopie van de hele schijf / schijven), alsmede een bestandsbackup functie.

Zelfs het op mijn netbookje 'draaiende' Windows 7 Starter, heeft voornoemde beide functies aan boord. (Al is dit binnen 7 Statrter een relatief 'kostbare' hobby. Je maakt namelijk een systeemschijf op DVD. Als je dit wekelijks doet heb je er dus 52 per jaar nodig...........)
Al met al heb ik dus niet direct de noodzaak tot het aanschaffen van externe software voor mirror / backup doeleinden.

Daar jij niet vermeldt welke Windows jij hebt..................

Laatst bewerkt:
XP en 7 zeggen weinig, het gaat er meer om wélke versies je binnen een serie hebt.
Zie mijn toevoeging 'Ultimate' aan Windows Vista in mijn vorige bericht.

Maar 'keep' het mogelijk 'simple' ?

Ga na backupcentrum op alle machines en kijk welke mogelijkheden je hebt:

staat er Windows volledige backup, alsmede bestandsbackup? Dan heb je geen externe software nodig.
Staat er alleen 'bestandsbackup' en je wilt graag een mirror van de gehele Windows installatie maken?

Dan adviseer ik zoals hiervoor door Terrarabo reeds aangegeven ook Acronis.

Laatst bewerkt:
nou

op 2 laptops Windows 7 ultimate

en op 1 laptop Windows 7 home premium

en 1 desktop xp maar wat voor versie heb ik geeeen idee,

daarom vraag ik ook gewoon voor een simpel progje voor alle soorten Windows

Ik heb mijn vorige bericht aangepast (zie de laatste 3 regels)

Zonde van de 4 a 5 tientjes voor Acronis als het niet nodig is...........

Nou

ik ga alle pc's even formatteren daarom wil ik een volledige back up maken:d

dat kan dus met behulp van zo'n programma?

lang leve de piraten:)

ik heb nu de volledige versie van acronis binnen (Engelse versie)

maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer, welke doen om een volledige backup te maken?

Ik ga hierna alles formatteren namelijk, dus wel handig dat ik alles op de externe hdd heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan