softwaredistribution? 600 megabyte:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
wtf is dit voor map:s die neemt zoveel plaats in in mijn windows map, mag die weg?(of gedeeltelijk?) er was dacht ik ook een progje waarmee je gemakkelijk kon zien welke mappen er veel ruimte innemen op je schijf (met groene balkjes in de verkenner) weet iemand hoe dit weer noemt:confused:

Geplaatst door skelle
er was dacht ik ook een progje waarmee je gemakkelijk kon zien welke mappen er veel ruimte innemen op je schijf
Treesize?
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

Die folder is een plek waarin je update neergezet worden, als alle updates goed geinstalleerd zijn mag je hem leeg maken.:)
Met de nieuwe Windows update sofware worden alle gedownloade bestanden opgeslagen op de locatie C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download. Door deze bestanden te kopiëren naar een veilige locatie, heeft u er een back-up van. Let er echter wel op dat de naam totaal nergens op slaat. Door de extensie .exe of .msi toe te voegen krijgt u de meeste wel aan de praat. Als u eenmaal weet waarvoor ze zijn door er op te dubbelklikken, dan kunt u ook de naam wijzigen in iets zinnigs. Ook in de map C:\WINDOWS\Downloaded Installations kunt u nog belangrijke gedownloade updates en installaties terugvinden.

Verwijderen van de update bestanden
Als alle updates zijn geïnstalleerd (of als u problemen heeft met de Windows updates website), dan kunt u zonder problemen de bestanden in de volgende mappen verwijderen:
C:\Windows\System32\Catroot2
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

Ik kan mij ook niet voorstellen dat u Windows updates wil terug draaien. De Windows update undo bestanden kunt u verwijderen door de verborgen mappen beginnend met een "$" in de map C:\WINDOWS (dit kan veel ruimte vrij maken!). Als u nog steeds Windows update problemen heeft, dan kunt u de Windows update functie een proberen uit en aan te zetten (Configuratiescherm, Automatische updates).
Bron:
http://www.schoonepc.nl/instal/update.html

raar... volgens treesize heb ik op mijn C 3914 megabyte bezet en volgens mijn verkenner 4,51 gigabyte:confused: treesize heeft nogtans gelijk, want als ik alles optel dan kom ik tot 3914 megabyte(de systeemmappen zijn ook weergegeven en alle verborgen bestanden ook:))

er is nog iets raars: systeemherstel wordt tog in system volume information opgeslagen? systeemherstel staat aan(met 1,2 gigabyte gereserveerd), hij werkt en tog zitten er nul bytes in die map:confused: ook op de andere partitie is dit zo(waar systeemherstel wel is uitgeschakeld:))

ik vond nog iets op de andere pc: RXa01248: dit neemt ruim 5 gigabyte in!!! mag dit weg? kheb al gezocht via google, maar ik vind nix:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan