softwarevervalsing

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr,x
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dezelfde situatie op kunnen lossen, maar ik moet hem wel "uit mijn hoofd" terughalen.
Op dat illegaliteitsvenster zit een knop "Get genuine" (Registreer, of Activeer in het Nederlands?).
Als je daar op klikt komt het Activatie/Registratievenster in beeld, waar je de 5 maal 5 productiecode kunt invoeren.

Doe je dat, dan krijg de melding dat de nieuwe productiecode niet geldig is, met een telefoonnummer van een Microsoftmedewerker.
Als je dat belt, krijg je een robot aan de lijn en moet je weer die 5 maal 5 code intoetsen in je telefoon.
Daarop krijg je de mededeling dat ze de code niet hebben kunnen verifieren en wordt je doorverbonden met een Microsoftmedewerker.

Deze keer krijg je een mens aan de telefoon.
Als je je verhaal rustig vertelt en nadat gevraagd is op hoeveel PC's het Windowsexemplaar staat (dan zeg uiteraard op één) dan krijg je, als ik het me goed herinner, een 6 maal 5 code en je gaat weer terug naar een robot, je moet die code inbrengen via de telefoon, waarna je een 5 maal 5 code van de robot in moet toetsen op dat Activatie/registratiescherm op je Bureaublad.
Je Windows is nu verder Genuine, maar bij elke schone herinstallatie van Windows XP zul je deze procedure moeten herhalen.

Als je je Windows XP-exemplaar op twee PC's hebt geinstalleerd, dan krijgt één van de twee altijd de illegaliteitsmelding.
Ik dacht dat er in Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset ook een snelkoppeling zit om te Activeren/registreren, voor het geval dat die knop op het illegaliteitsvenster het niet (goed) doet.

De juiste samenstelling van de diverse codes kan afwijken, maar voor het overige is dit de gang van zaken.

Laatst bewerkt:
Ook mijn vader van moeder hebben dit na een volledig legale versie, van de een op de andere dag.. huppa. illegaal. nouwja ik vind Windows al schandalig met hun patch die mijn cod2 niet meer laat lopen. (hoop nog steeds iets erop te vinden :P) en nu weer dit.. Microsoft heeft gewoon geluk gehad met zijn OS'je.. en trouwens, idd gewoon aanklagen je staat volop in je recht.
In bijna alle gevallen dat het Windows Genuine Advantage Valiation Tool ("legitcheckcontrol.dll") niet aan de invoegtoepassingen van Internet Explorer kan worden toegevoegd, komt dat doordat de productcode (5 x 5 cijfers) van de Windows XP versie op die PC, al door een andere PC gebruikt is.
Dat geldt dus ook voor twee of meer PC's binnen één gezin.

Kun je je serial van winxp die op je pc hoort te zitten niet controleren met je huidige serial?

Ik kreeg bij installatie precies hetzelfde probleem als wat boeing verteld, heb ook microsoft gebeld, gezegd dat ik herinstallatie wou doen van mijn pc, en heb nu windows op 2 pc's thuis staan. Krijg op allebei de PC's GEEN melding van illegale software, weet niet of dat nog moet komen maar hoop het niet, anders bill gates maar eens ff op bellen :)

Groetjes Bierens

Krijg op allebei de PC's GEEN melding van illegale software, weet niet of dat nog moet komen maar hoop het niet, anders bill gates maar eens ff op bellen
Ik denk dat je problemen krijgt, als je Microsoft Automatische Updates wil instellen.
Of als je bijvoorbeeld Windows Defender van de Microsoft-site wilt downloaden.
Dan moet je eerst de Windows Genuine Advantage-test doen en dat zal niet lukken.
Dat wil zeggen, bij de PC waar als laatste dezelfde kopie van Windows XP op is geinstalleerd.

Ik geef er hier geen waardeoordeel over, maar het uitgangspunt is duidelijk:
Op één PC mag één Windows XP geinstalleerd worden en die installatie mag met die Windows XP kopie op die PC een oneindig aantal malen herhaald worden.
Zodra de betreffende productie-code op een andere PC opduikt is sprake van een illegale kopie.

En helaas is in het huidige systeem van de Windows Product Activation, WPA ("wpa.dbl") ook sprake van een andere PC als er belangrijke hardware is vervangen.
Maar ook in dat geval is de activering via robot en Microsoft-medewerker vlot geregeld.

Inderdaad, zelfs als je windows wilt gebruiken op een virtual pc, moet je een andere serial hebben ... :mad:

Wat niet meer dan logisch is aangezien je het toch 2x installeerd

Heb bij allebei ook windows updates gedaan enzo, ik denk dat het er aan ligt dat ik de 2de pc via telefoon heb geactiveerd, daardoor kreeg hij een 'andere' code...

Opslossing

Ik heb Niets voor jou ,,,,,, heb ik ook gebruikt en komt van goed pas:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Yasin,
Pas op met je antwoorden.........je loopt op het randje van het toelaatbare.
Hier geven wij geen antwoorden hoe we iets illegaals kunnen doen.:evil:
En we bieden het al helemaal niet aan.

Wat heb ik dan fout getypt...

Wie zegt dat ik illegale keys gaat geven......

je geeft al aan dat je iets gebruikt hebt......
daarmee wek je de indruk al dat je iets illegaals wilt aanbevelen ...
dus..........
maar als je een discussie met mij wil...... puppie@helpmij.nl is een betere plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan