Solcon+Voip

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcobauer

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Ik heb jaren een Siemens a580IP gebruikt ism een Tele2 verbinding .Ik gebruikte Voipbuster of Voipstunt en dat werkte perfect. Nu zit ik bij Solcon (glasvezel) en heb ik een Siemens 610 ip gekocht maar dat werkt niet. Ik kan in het modem komen (Thomson TG789vn) maar omdat Solcon ook voip gebruikt kan ik niet Voipstunt en Solcon gebruiken.
Als ik Voipstunt gebruik ,ben ik niet bereikbaar voor inkomende gesprekken en als ik Solcon instel kan mijn vrouw niet goedkoop naar Zweden bellen ( Solcon 3 ct pm)
In het modem kan ik maar 1 telefoonaansluiting configureren en in de Siemens configurator werkt het ook niet omdat Solcon en Voipstunt op dezelfde poort werken.
Heeft iemand een workaround voor een amateur?
mvg Marco

Je kunt wel meer instellen in het solcon modem, maar daarvoor moet je met solcon bellen en vragen of je een administrator-account krijgt.
Je krijgt standaard een user-account om te voorkomen dat er verkeerde instellingen gemaakt worden.
Ik zit zelf ook bij solcon en had een probleem met mijn netwerk. Ik kon in het modem niet de juiste instellingen gebruiken. Na een telefoontje met de helpdesk was het voor elkaar en kan ik nu wel alle instellingen aanpassen.
Ik kan nu ook een tweede telefoonlijn instellen.

Je moet ze wel kunnen overtuigen dat je weet wat je doet. Als je zelf goed weet wat voor instellingen je moet gebruiken voor je tweede lijn overtuig jij ze ook.

Of de oplossing hiervoor, of Solcon vragen je modem in passthrough mode te zetten en zelf een eigen beheerde router er achter plaatsen. Zo heb ik het hier met Ziggo opgelost.

Is het niet mogelijk om voipstunt via een andere poort te gebruiken?

Je kunt wel meer instellen in het solcon modem, maar daarvoor moet je met solcon bellen en vragen of je een administrator-account krijgt.
Je krijgt standaard een user-account om te voorkomen dat er verkeerde instellingen gemaakt worden.
Ik zit zelf ook bij solcon en had een probleem met mijn netwerk. Ik kon in het modem niet de juiste instellingen gebruiken. Na een telefoontje met de helpdesk was het voor elkaar en kan ik nu wel alle instellingen aanpassen.
Ik kan nu ook een tweede telefoonlijn instellen.

Je moet ze wel kunnen overtuigen dat je weet wat je doet. Als je zelf goed weet wat voor instellingen je moet gebruiken voor je tweede lijn overtuig jij ze ook.

Mensen allemaal bedankt voor de reacties.
Petje 11 ik heb administrator rechten maar dan kan ik nog geen 2de lijn gebruiken (of wel)
RogerS Ik heb 2 ingangen voor telefoon in het modem maar volgens mij kan ik maar 1 lijn configureren.
Ik kan solcon nog wel een keer bellen maar ik ben bang dat ik dan weer hetzelfde antwoord krijg en dat is dat ik of via Solcon of via Voipstunt bel maar dan ben ik niet bereikbaar voor inkomende gesprekken.
mvg Marco

attachment.php
telefoon.JPG

Hier kun jij ook komen?

Als je in dit scherm een telefoonport toevoegt, krijg je dan in 'expert configure' ook een extra mogelijkheid?
Zo nee, dan weet ik het ook niet. Ik gebruik zelf namelijk alleen solcon als telefoonprovider.

Oh ja, als je reageert klik dan op 'reageer op vraag' (helemaal boven of onderin)in plaats van 'quote'. Zo word het topic onnodig lang.

Laatst bewerkt:
Ik ben er zelf ook eens ingedoken, en heb een en ander eens proberen boven water te krijgen alvorens ikzelf overstap van Tele2 naar Solcon. Uit mijn navragen ben ik iets interessants te weten gekomen: poort 5060 wordt gerout naar de voipclient van de Thomson en niet naar de lan. Is niet te veranderen met een eventueel password welk wordt gegeven door Solcon. De ftp poort wordt ook geblokt, dus geen server draaien. Is ook niet open te zetten met het password welke je van Solcon krijgt.
Een work around is bijv.
1. kijk of je het wachtwoord van je eigen telefoonnummer (dus het geporteerde telefoonnummer bijv. 0341-123456) krijgt van solcon.
2. programmeer dit in de account instelling van je Siemens ip sip telefoon.
3. Ruk de Thomson router uit je netwerk, en vervang deze voor een goede router waar je bij alle instellingen kunt komen.
4. eventueel een paar poorten forwarden en het geheel zou moeten werken.
naar een advies wat mij is gegeven.
Dus GEEN analoge telefoonpoorten meer; alles via je lan.
Voordeel: Solcon kan je router niet meer veranderen op afstand
Nadeel: Solcon geeft je geen support meer bij storingen
Ander alternatief: laat je telefoonnummer porteren door een andere sip aanbieder, dus weg bij Solcon.
Hier krijg je alle inlog gegegevens van, welke je inprogrammeert in je Siemens IP en via je ongeblokte, andere dan thomson router, kun je gewoon bellen en gebeld worden. Degene van wie ik deze info heb gebruikt deze laatste configuratie ook, zowel zakelijk als prive, met succes. (linksys router)
Laat even weten of dit je heeft geholpen met het oplossen van je probleem.

jgf
Bedankt voor je moeite en tijd .Ik ga dat zeker proberen . Ik heb sinds een paar dagen glasvezel van solcon ,toch weer een andere router gekregen .
groeten Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan