Soldier of Fortune....Platinum Edition..Werkt niet....Nr 1 dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danique2009

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
5
Hallo,

Gister kwam ik dit spel sinds jaren weer tegen en dacht, ik ga het weer eens spelen. Maar na het downloaden, kreeg ik em niet geinstalleerd.. Nu als ik em wil opstarten, krijg ik te zien dat SoF niet meer werkt en dat er naar een oplossing gezocht word. Maar die vind tie uiteraard niet. Ik ben inmiddels al een dag internet aan het afzoeken of andere mensen hier ook last van hebben maar vind niks wat er op lijkt.. De Compatibiliteitsmodus heb ik ook al geprobeerd te veranderen maar ook zonder enig s6. Ik heb Vista.. Is dit spel misschien niet te spelen hierop????? Hopelijk heeft iemand enig idee... Alvast bedankt!!
 
Even voor de duidelijkheid, heb je hem op cd of is hij gedownload?
Ik heb het spel zelf ook op cd en hij werkt bij mij prima. Onder xp vista en w7. Nu kan het zijn dat je als hem gedownload hebt hij niet compleet is. Er zijn mensen die een onvolledig bestand op internet plaatsen. Daarnaast kan het ook zijn dat je de crack bent vergeten of dat deze niet goed is. Als laatste optie die ik kan bedenken is dat de iso niet goed hebt gemount.

gr. Peter
 
Hallo, ik heb hier hetzelfde probleem maar dan met Windows 7, ik denk dat het komt dat W7 en Vista de bestanden die het spel zoekt in andere directories zet zoals benodogde stuurbestanden en het spel die dus niet kan vinden, het gebeurt mij ook bij MystIII, heb al van alles gezocht/geprobeerd maar zonder succes dus ook ik hoop dat er via dit medium een oplossing komt, helaas ben jij daar niet mee geholpen:confused: maar zoals je ziet zijn er meerdere die daar problemen mee hebben.

Groeten en succes, Browny
 
Even voor de duidelijkheid, heb je hem op cd of is hij gedownload?
Ik heb het spel zelf ook op cd en hij werkt bij mij prima. Onder xp vista en w7. Nu kan het zijn dat je als hem gedownload hebt hij niet compleet is. Er zijn mensen die een onvolledig bestand op internet plaatsen. Daarnaast kan het ook zijn dat je de crack bent vergeten of dat deze niet goed is. Als laatste optie die ik kan bedenken is dat de iso niet goed hebt gemount.

gr. Peter


Zoals ik in mijn eerste bericht al zei: Nadat ik em had gedownload...... Dus ja, gedownload en toen het niet lukte nadat ik em gemount had, ook gebrand op dvd. Ik weet ook dat sommige mensen onvolledige bestanden op internet zet, maar gelukkig weet ik daar wel genoeg van om te weten dat dit een goed bestand is waar geen fouten in zitten. Crack ben ik ook niet vergeten, heb alles gedaan zoals het normaal hoort. En dan alsnog de melding als ik em probeer te starten: SoF werkt niet meer...Er word naar een oplossing gezocht..Die hij dus niet vind...
 
Ik heb dit spel origineel. Er zit geen beveiliging op Soldier of Fortune Platinum Edition dus een crack heb je niet nodig.

In eerste instantie lukte het me ook niet om het spel werkend te krijgen onder Windows 7 64-bit. Ik heb even gezocht en heb een werkende oplossing gevonden.

1. Ga naar de installatiemap van het spel en kopieer het bestand sof.exe naar een tijdelijke map.
2. Verander de naam van de sof.exe in de installatiemap naar mohaa.exe.
3. Kopieer de originele sof.exe van de tijdelijke map weer terug naar de installatiemap.
4. Het spel kan nu gespeeld worden door mohaa.exe op te starten.

Ik had eerst mijn twijfels bij deze oplossing, maar het werkt wel.

Bron:

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2156766
 
Ik heb dit spel origineel. Er zit geen beveiliging op Soldier of Fortune Platinum Edition dus een crack heb je niet nodig.

In eerste instantie lukte het me ook niet om het spel werkend te krijgen onder Windows 7 64-bit. Ik heb even gezocht en heb een werkende oplossing gevonden.

1. Ga naar de installatiemap van het spel en kopieer het bestand sof.exe naar een tijdelijke map.
2. Verander de naam van de sof.exe in de installatiemap naar mohaa.exe.
3. Kopieer de originele sof.exe van de tijdelijke map weer terug naar de installatiemap.
4. Het spel kan nu gespeeld worden door mohaa.exe op te starten.

Ik had eerst mijn twijfels bij deze oplossing, maar het werkt wel.

Bron:

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2156766


Heyyyy....Hartelijk bedankt!!! Aan deze info heb ik tenminste iets.. EN....Het werkt!!!! Helemaal toppie!!!!!! Groetjes Ilona
 
Graag gedaan :thumb:

Maaruhhh...toch nog 1 vraagje... Gister werkte dus alles. En dacht, laat ik het eens gaan spelen. Toen vroeg die weer om een no cd crack... ik heb sof 1.07, maar daar kan ik nergens een crack voor vinden.. ( en dat op mijn verjaardag:( ) Heb jij daar nog een idee voor??????
 
Een spel dat om een crack vraagt, dat lijkt me de eerste keer... :)

Je hebt het spel gedownload. Ik weet niet precies welke versie je hebt, maar je zou het volgende kunnen proberen:

1. Verwijder het spel van je PC;
2. Installeer het spel opnieuw;
3. Download en installeer de Soldier of Fortune Gold Patch: http://forums.ravengames.com/downloads.php?do=file&id=8
4. Download en installeer de Soldier of Fortune v1.07F (Platinum version) patch: http://forums.ravengames.com/downloads.php?do=file&id=9
5. Herhaal de instructies in post #5, daarna kun je het spel spelen.

Zoals ik al aangaf zit er geen kopieerbeveiliging op de platinum versie (v1.07F), daarom kun je er ook geen crack voor vinden. Waarom het spel om de CD vraagt is mij een raadsel. Misschien heb je wel een slechte versie binnengehaald.

Proficiat nog.
 
Een spel dat om een crack vraagt, dat lijkt me de eerste keer... :)

Je hebt het spel gedownload. Ik weet niet precies welke versie je hebt, maar je zou het volgende kunnen proberen:

1. Verwijder het spel van je PC;
2. Installeer het spel opnieuw;
3. Download en installeer de Soldier of Fortune Gold Patch: http://forums.ravengames.com/downloads.php?do=file&id=8
4. Download en installeer de Soldier of Fortune v1.07F (Platinum version) patch: http://forums.ravengames.com/downloads.php?do=file&id=9
5. Herhaal de instructies in post #5, daarna kun je het spel spelen.

Zoals ik al aangaf zit er geen kopieerbeveiliging op de platinum versie (v1.07F), daarom kun je er ook geen crack voor vinden. Waarom het spel om de CD vraagt is mij een raadsel. Misschien heb je wel een slechte versie binnengehaald.

Proficiat nog.


Ja daar was ik dus al bang voor. De cd zit erin, maar hij vraagt er alsnog om :( Dus had idd al iets gelezen met opnieuw installeren enzo, maar dacht dat het misschien iets makkelijker zou kunnen. Helaas.. Maar dit ga ik zeker vanavond weer even uitproberen!! Nogmaals bedankt!!!! En bedankt voor de felicitatie:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan