• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

solid edge koppelen aan excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leo21
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo21

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Beste mensen,

Ik heb een excel bestand waar naar maten wordt gevraagd. Ik zou graag willen dat dit wordt doorgekoppeld naar mijn solid edge tekening. Zodat wanneer je in een exceel de maat van een cirkel veranderd, deze in solid edge automatisch mee veranderd. Heeft iemand hier ervaring mee, of enig idee hoe dit moet?

Groet leo

Hoi Leo,

Solid Edge, je bedoeld de and van de cirkel?

Met de onderstaande code kun je met de cellen B2 en B3 de hoogte en de breedte van de ovalshape beinvloeden:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$2" Then Shapes(1).Height = Range("B2"): Shapes(1).Width = Range("B2"): Shapes(1).Line.Weight = Range("B2")/10
End Sub

Maar over het algemeen kun je het beste de macro-recorder aanzetten en doen wat jij wil dat er gebeurt en deze code gebruiken om met VBA de figuur te manipuleren.

Jeroen

Laatst bewerkt:
heey Jeroen,

Het is me gelukt om de maten te koppelen. In Solid Edge kun je in een varibele tabel een link leggen aan een bepaalde excel cel.

Er is nu alleen een andere vraag in mij opgekomen, hoe kan je Solid Edge of een ander programma vanuit VBA openen? Volgens mij is dit wel mogelijk, ik heb geprobeerd om met behulp van het opnemen van een macro te kijken welke code hier voor dient, maar hij geeft dan geen codedoor bij mij.

Weet jij misschien hoe dit werkt?

Groet Leo

Heey Jeroen,

Dat topic had ik al gezien, ik ben er alleen niet echt uitgekomen aan de hand van wat daar gezegd wordt, maar ik ga er nog wel een keer mee aan de gang.

Groet Leo

Hoi Leo,

Het wordt een beetje gokken omdat ik Solid Edge niet op mijn computer heb, met de onderstaande aangepaste code kun je een Wordt document openen

With CreateObject("Word.Application").Documents.Add("D:\Test.doc")
.Application.Visible = True
End With

Mijn idee, verander Word in solidedge en een geldige bestandsnaam.

Jeroen

Heey jeroen,

Ik ben er uit hoe je een bestand moet openen van SolidEdge:

Sub SE()

Dim objApp As SolidEdgeFramework.Application
Dim objDoc As SolidEdgeFramework.SolidEdgeDocument
Dim FullName As String

FullName = "D:\Test.par"

Set objApp = CreateObject("SolidEdge.Application")
objApp.Visible = True

Set objDoc = objApp.Documents.Open(FullName)

Nu is er alleen een nieuwe vraag in mij opgekomen. Is het mogelijk om een waarde uit een ander programma te halen. In excell is het mogelijk om met ->plakken speciaal, een link naar een waarde uit een ander programma te halen.

Weet je of zoiets ook mogelijk is voor VBA.

Groet Leo

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan