soluto, decrapifier en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo helpmeiers!

Soluto werkte vroeger goed bij mij en gaf o.a. aan welke programma's verwijderd of 'in de wacht' konden worden gezet. Sinds de upgrade naar een nieuwe versie een paar maanden geleden verdween Soluto na het starten steeds langzaam in een moeras; in ieder geval gaf het geen resultaten.

Omdat ik nog steeds het gevoel heb dat er bij de start veel te veel onnutte programma's voor de voeten lopen van de nuttige was ik blij te horen over het programma 'decrapifier'. Dat werkt goed, maar is nog jong en daardoor (denk ik) kan het nog vaak niet aangeven hoeveel gebruikers ervaring hebben met het verwijderen van bepaalde mee-struinende programma's (zoals Soluto dat aangaf). Ook zie ik de optie: 'later opstarten' (delay) hier niet. In ieder geval heb ik al starttijd gewonnen door de raad van decrapifier in bepaalde gevallen op te volgen.

De basisvraag is natuurlijk hoe je te weten kunt komen of je straffeloos bepaalde software kunt verwijderen. Je weet niet of zo een programma een essentieel deel uitmaakt van een netwerk van andere software, dat van elkaars diensten gebruik maakt, of op zichzelf staat. (Over welk gebied zijn de wortels vertakt?) Als je dat te weten zou kunnen komen zou je gigantisch veel aan snelheid kunnen winnen. Een voor een proberen en kijken wat er gebeurt is een optie, maar hoeveel dagen/weken later ontdek je dat sommige minder gebruikte toepassingen daardoor niet meer goed werken?

Zoals jullie weten zijn er wel downloads mogelijk van programma's die beweren dit te kunnen, maar de ervaringen van gebruikers wijzen meestal anders uit.

Dat zijn eigenlijk drie vragen,maar ze hangen samen!
- Wie denkt mij te kunnen helpen met Soluto?
- Wie heeft ervaring met Decrapifier en kan mij tips geven?
- Bestaat er al een grondige en betrouwbare benadering van het safe-verwijderen?

Ik ben (nog) ouderwets: Windows XP SP3 / Chrome browser

Alvast dank voor jullie antwoord! Dirk
 
Een erg simpele oplossing.
Start->uitvoeren->type "msconfig"->tablad opstarten.
Vink daar alles uit wat je niet direct nodig hebt ( bij twijfel laten staan ) en opnieuw opstarten.
Je merkt het verschil gelijk.
 
Hartelijk dank Coenraad voor deze erg simpele oplossing. Maar.... wat gebeurt er na het uitvinken? Is het dan weg of wordt het alsnog opgestart zodra ik iets doe dat die uitgevinkte software nodig heeft (delay)? Zo ja, dan kan ik toch rustig dingen uitvinken? Want dan start het later zo nodig toch wel op nietwaar? Waarom dan 'bij twijfel het vinkje laten staan'? Of zijn bepaalde dingen absoluut nodig bij het opstarten? (Voorbeelden?)
Groeten, Dirk
 
Er wordt niets verwijderd.
Het wordt alleen niet op voorhand in je geheugen gezet. Wat een enorme snelheidsverbetering teweeg brengt.
Als je het progamma nodig hebt opent het zich vanzelf.
En bij twijfel ( ik weet niet wat bij jou noodzakelijk is ) niet uitvinken.
 
Hallo Coenraad, Ik zie, dat er 21 programma's opstarten: CtrlVol, Wbutton, avastUI, AdobeARM, HotkeyApp, LaunchAp, OSD, ehtray, RTHDCPL, SynTPEnh, APSDaemon, iTunesHelper, ctfmon, HotSync Manager, hp psc1000 series, hpoddt01.exe, McAfee Security Scan Plus, officejet 6100, Secunia PSI Tray, Dropbox en OpenOffice.org 3.4.1. SkyTel staat niet aangevinkt. Welke zijn volgens jou beslist niet nodig (bij het opstarten)? Grrr Dirk
 
Hallo Coenraad, Ik zie, dat er 21 programma's opstarten: CtrlVol, Wbutton, AdobeARM, HotkeyApp, LaunchAp, OSD, ehtray, RTHDCPL, SynTPEnh, APSDaemon, iTunesHelper, ctfmon, HotSync Manager, hp psc1000 series, hpoddt01.exe, McAfee Security Scan Plus, officejet 6100, Secunia PSI Tray, Dropbox en OpenOffice.org 3.4.1. SkyTel staat niet aangevinkt. Welke zijn volgens jou beslist niet nodig (bij het opstarten)? Grrr Dirk

Avast heb ik laten staan, de rest is overbodig om mee op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan