• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Solver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hbd26

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Hallo, ik heb niet zoveel verstand van Excel of Wiskunde, wellicht kan 1 van jullie mij helpen? Ik heb voor mijn stage een herkomst- bestemmingsmatrix nodig, maar die is er niet. Maar nu heb ik wel de gegevens waarmee je grofweg een aanname zou kunnen moeten maken hoe de herkomst- bestemmingsmatrix eruit zou moeten zien. Ik heb echter geen idee hoe het moet. Ik heb wel eens gehoord van een Solver, maar ik kom er zelf niet uit .....
Hopelijk kan 1 van jullie mij helpen.

Bijgevoegd precies de gegevens die ik heb, en de herkomst- bestemmingsmatrix die ingevuld moet worden.

(herkomst- bestemmingsmatrix = overzicht van het aantal reizigers die van halte 1 naar halte 2 reist, of van halte 1 naar 3, of van 2 naar 3, etc.)

Bijlagen

Beste hbd26 ;)

Waarom wordt er gezocht in kolom UitNaar voor A-B en voor E-F, G-H gezocht in kolom InVan ???

Anders met de formule Somproduct is dit te doen.
Vaar A-B is dit dan zie bestandje

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Dankje, dat ik de ene keer invan gebruik en de andere keer uitnaar is denk ik niet bewust. Ik ben nu nog onderweg en kan op mijn telefoon geen excel bekijken, maar dat zal ik zo snel mogelijk doen. In elk geval bedankt voor de moeite!

Nogmaals dank. Ben er nog niet helemaal uit. Wel weet ik weer waarom ik van A naar B UitNaar gebruik. A is het begintpunt, dus wie bij B - de tweede halte uit stapt - moet uit A komen.
Voor E-F en G-H geldt: ze stappen in de laatste halte voor het eindstation. Ze kunnen alleen uitstappen bij het eindstation. Dus die instappers gaan naar t eindstation.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan