• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som als combineren met subtotaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nogmaals uitleg:

Op blad 1 Invoer in de kolom M staan de medewerkers die ook op blad 2 voorkomen.

Op blad 2 Rapportage wil ik in kolom L de subtotale van gewicht en in M de colli van de medewerkers hebben.

Dus op blad 2 rapportage kolommen L en M 6 t/m 14 moet een berekening komen van subtotalen.

Zodat bij filtering op blad 1 Invoer, wanneer er rijen door filtering niet meer zichtbaar zijn, deze ook niet in de optelling komen.

Hoe kan ik in de formule de hele kolom aangeven, dus van boven naar beneden. ik weet door b.v. n:n. Maar hoe in deze formule:

=SOMPRODUCT(--(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING(INDEX(Invoer!$A$1:$A$30;1;1);RIJ($A$1:$A$30)-RIJ(INDEX($A$1:$A$30;1;1));0))=1);--(Invoer!$M$1:$M$30=$D6);Invoer!$F$1:$F$30)

Beste Wher,

prachtige oplossing :thumb:

Beste Tarzanen,

geef eens aan waarom je dit zo wilt.

1) of je maakt een filter op blad 1 en zet de uitkomsten op blad 1 (mijn laatste oplossing).

ik vind het niet logisch om op blad 1 te filteren en vervolgens in blad 2 te gaan kijken wat de uitkomst is.

2) of je werkt met somproduct (oplossing 1)

de filtervoorwaarden zijn waarschijnlijk wel op bladzijde 2 (als keuzemogelijkheid) te verzamelen.

Laat maar eens weten ;)

Op blad 1 wordt er door een afdeling gegevens ingevuld. Door de chef van de afdeling is blad 2 als overzicht te raadplegen en te filteren.

Vandaar dat blad 1 doorlopende kolommen moet bevatten.

De chef filter op blad 1 de gegevens, onder andere op kolom "datum afgehandeld".

Wanneer hierop gefilterd wordt, zullen er voor de medewerkers, in die kolom, bepaalde cellen verborgen zijn door deze filtering.

Echter de cellen die niet zichtbaar zijn, wil ik niet in de telling terug zien per medewerker.

Vandaar mijn beredenering van SUBTOTAAL en doorlopende kolommen.

Beter dan op deze manier kan ik het helaas niet uitleggen.:o

Tarzanen,
In antwoord op je vraag :
Hoe kan ik in de formule de hele kolom aangeven, dus van boven naar beneden. ik weet door b.v. n:n. Maar hoe in deze formule:
Geef in een sumproduct-formule de hele kolom nooit aan in de vorm "n:n" maar eerder "n1:n65536". Maar ben je zeker dat je absoluut alle rijen nodig hebt? Dit maakt formules zeer traag, kies liever een bereik dat net groot genoeg is (met wat marge) of beter nog: gebruik dynamische genaamde bereiken.
Let er ook op dat de verschillende bereiken in een sumproduct-formule even groot zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan