• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost SOM.ALS & MAX.ALS werkt niet in alle kolommen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carembole

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Goedemorgen,

In bijgevoegd bestand heb ik al veel weten op te lossen, maar kom niet uit met de volgende uitkomsten.
Ik moet de totalen hebben (Uitslag van tabblad poule indelingen)van speler A1 in kolom P2 van het tabblad Totalen hebben. En hetzelfde geldt voor speler A2, A3 enz enz.
Het vreemde is dat wel de kolommen M,N,O en Q werken (met formule: SOM.ALS), maar ik het niet voor elkaar krijg om dit voor kolom P te laten werken.
Ik heb nu de formule : SOM gebruikt maar wil het totale bereik (tabblad Poule indelingen B2: I96) gebruiken (dus SOM.ALS net zoals in de wel werkende kolommen) zodat ik niet voor iedere speler dit apart moet gaan invullen in de cellen.
Ook voor kolom S (hoogste serie in tabblad Poule indelingen voor speler A1) krijg ik het niet voor elkaar.

Voorbeeldbestand bijgevoegd

Kortom: Wie heeft voor mij de juiste formule zodat in 1x alle juiste getallen in de betreffende kolommen komen?
Ik werk met Office LTSC Professional Plus

Hulp wordt zeer gewaardeerd

Bijlagen

Zo voor P3 en S3?
Code:
=SOM.ALS('Poule Indelingen'!B$2:B$96;[@Naam];'Poule Indelingen'!E$2:E$96)
=MAX.ALS.VOORWAARDEN('Poule Indelingen'!E$2:E$96;'Poule Indelingen'!B$2:B$96;[@Naam])
Moet je er wel voor zorgen dat bij speler (kolom B, blad 'Poule indelingen') overal iets staat, dus niet leeg laten.

Hallo Alex,

Formules werken, alleen bij de 2e formule moest ik deze corrigeren naar:
=MAX.ALS.VOORWAARDEN('Poule Indelingen'!H$2:H$96;'Poule Indelingen'!B$2:B$96;[@Naam])

Maar dat is peanuts. Ik kwam er even niet meer uit.
Dankjewel !!

In poule B is speler 2 al zeker van 1 maal winst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan