• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som.als meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Ik heb een document waar titularissen voor hun deelnemer de tijd van hun acties noteren.

Ik zou graag in het eerste tablad een som krijgen van de acties per titularis.
Ik werkte een voorbeeld uit met tabbladen Start&Stop (nav vorige vraag). Maar ik stoot op een nieuwe moeilijkheid (voor mij, toch)

Ik probeerde som.als, maar krijg fout...

Alvast dank!

Ik ken je vorige vraag niet, maar daar zal ongetwijfeld opgemerkt zijn dat je Excel niet als kaartenbak moet gebruiken. Waarom niet alles op 1 pagina? Maakt het zoveel simpeler...

Als de titularissen voor hun deelnemer wel een tabblad kunnen opzoeken, waarom dat niet een juiste kolom met naam?

Dank voor je antwoord, AlexCEL

In het werkelijke document is er per deelnemer (ongeveer 250/jaar) een tabblad. Daarop wordt dan een tijdsregistratie gedaan (per dag).
In het eerste tabblad staan dan alle deelnemers en met een link gaat de titularis dan naar het juiste tabblad (1,2,3, ...)
Op dat eerste tabblad worden nog andere gegevens bijgehouden ook...

Er zijn verschillende soorten acties die op de tabbladen geregistreerd worden en opgeteld.
Bij totalen wil ik dan voor elke titularis de som van die verschillende acties.

Nu heb ik sterk vereenvoudigd. Maar het lukt me niet om die totalen te berekenen per titularis...
De vraag had tot doel hoe je de som maakt als er een voorwaarde bij komt kijken...

Groet

Hallo,

Iets ingewikkelder dan je dacht/hoopte, maar het kan wel. Ergens ver weg (kolom AA) heb ik de namen van de werkbladen gezet en aan die range een naam gegeven.
Die naam wordt vervolgens gebruikt in de formules.

Wat allemaal niet wegneemt dat ik ook groot voorstander ben van alles in één tabel te zetten...

Bijlagen

Als je op het eerste blad het tabbladnummer koppelt aan een naam, kan het met de functie INDIRECT. En dat doe je al kennelijk omdat ik lees:
met een link gaat de titularis dan naar het juiste tabblad...
Kan echter geen link ontdekken in je voorbeeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@MollyVH: jouw formule begrijp ik (hoewel ik er niet op zou gekomen zijn)
@AlexCel: In bijlage een ietsje uitgebreider voorbeeld. Met link bedoelde ik een hyperlink die naar het betrefffende tabblad verwijst.
Wat jij uitlegt snap ik niet helemaal.

Alvast dank voor de respons. Ik probeer het uit!

Bijlagen

@ AlexCEL,
Dat zou inderdaad kloppen... ALS... de namen in kolom B overeenkomen met de namen in de bijhorende werkbladen, en dat is geen enkel van de aangeleverde voorbeeldbestanden het geval, vandaar mijn iets complexere benadering.

Ik ga er vanuit dat dit incorrect is in het voorbeeld...

Dus dat de namen wel degelijk bij het tabblad horen zoals op de eerste pagina. Anders wordt het ook voor degene die het in moet vullen een ware speurtocht bij 250 tabbladen...

Hallo,

Ik zette gisteren de vraag op opgelost zonder jullie eerst te bedanken. Bij deze...
Beide antwoorden kan ik gebruiken in mijn document.
Som over meerdere tabbladen en indirect meenemen van een waarde.

Dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan