• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som.als() met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
369
Bijgaand een voorbeeld bestandje.
Op tabblad blond staan gegevens van een ouder type machine.
Op tabblad Roze van een neiuwer type.
Ik kan op het tabblad Dashboard wel gegevens laten zien van tabblad Blond maar niet van Roze.
Volgens mij ligt dit aan de manier waarop kolom A in de tabbladen Blond en Roze de datum laat zien.
Kan iemand mij uitleggen wat er niet goed gaat?

Gerald
 

Bijlagen

  • helpmij 1707.xlsx
    24,4 KB · Weergaven: 17
De opmaak van de werkbladen Blond en Roze zijn verschillend,
dus de formules voor Blond en Roze ook.
Bij Roze was de EINDTIJD nog niet berekend, dus ik heb zelf wat gegokt.
 

Bijlagen

  • HelpMij_1707(pcb).xls
    51 KB · Weergaven: 22
Piet,

Je hebt gelijk dat de opmaak en de formules verschillend zijn.
Bij blond staat de eindtijd keurig genoemd in kolom N.
Bij Roze moet de eindtijd berekend worden. In kolom J staat in elk geval de starttijd.
Tabblad Roze: in kolom W heb ik je formule gewijzigd zodat nu de eindtijd berekend wordt.
Tabblad Dashboard, regel "roze": hier zou de vroegste tijd uit kolom A (of J) uit tabblad Roze moeten komen te staan, net als in de regel "Blond". In dit geval dus 9:10u. In jou oplossing staat echter 0:05u. Dit kwam doordat je kolom N als zoekkolom hebt opgegeven. Ik heb dit gewijzigd naar kolom J.
Idem voor de eindtijd, deze wordt berekend in kolom W, daar moet dan het maximum opgezocht worden, dit gaat goed.

Bedankt voor het meedenken.

Gerald
 
Laatst bewerkt:
Piet,

zou je ook kunnen kijken naar de oveige kolommen waarin geteld word voor de machine Roze?
Bij de andere kleur gaat het goed, maar bij deze kom ik er niet uit...

Gerald
 
Gerald,
Ik heb er nog eens naar gekeken, maar ik snap het niet helemaal.
Kun je het dashboard wat verder uitleggen (er ontbreken nogal wat kolomhoofden)
Verder zou ik voorstellen om de indeling van de werkbladen Blond en Roze gelijk te maken. Dan zijn de formules in het dashboard ook gelijk.
 
Hoi Piet,

Ik zal het bestand voorzien van de kolomkoppen. Zoals eerder vermeld zijn de gegevens afkomstig van in totaal 5 'oude' machines en 4 'nieuwe'. Niet alles wat de oude genereren aan output komt voor in de output van de nieuwe en andersom.
Ik zal wel even kijken of ik e.e.a. meer gelijk kan trekken,
Volgens mij komt het nee op de kolom met datum en tijd van de neiuwe machines (Roze in het voorbeeld) aan te passen aan de format van de oude (Blond).
Ook zal in een wat groeter voorbeeld met meerder machines maken (of het totale bestand naar je mailen, dat is bijna 1 Mb, dus dat kan niet via het forum).

Gerald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan