• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som.als met variabel bereik en optelbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

SNOFD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2012
beste Excellers,

ik tracht uit een excelbestand 'gebruiker1" waarin prestaties van medewerkers over een bepaalde periode van bv. 1/2/2012 tot 31/5/2012 de gewerkte uren uit kolom D op te tellen voor een bepaald project (nr in kolom C)

Dit lukt met onderstaande formule.
=SOM.ALS([gebruiker1.xlsx]Jan!$C$22:$C$109;$A5;[gebruiker1.xlsx]Jan!$D$23:$D$109)

maar nu zou ik willen bekomen dat als ik een periode opgeef de formule automatisch vanaf de juiste rij begint te rekenen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bijlagen

Ik heb alleen je projectnummers omgezet naar getallen en dan werkt dit:
Code:
=SOMPRODUCT(($E$2<=[gebruiker1.xls]Jan!$B$1:$B$501)*($E$3>=[gebruiker1.xls]Jan!$B$1:$B$501)*([gebruiker1.xls]Jan!$C$1:$C$501=$A5)*([gebruiker1.xls]Jan!$D$1:$D$501))
Wel moeten beide bestanden opgeslagen zijn en "open" staan

Succes,

Laatst bewerkt:
Thankyou,

de nrs (project nummers)waarop moet gezocht worden waren in tekst gezet omdat in de beginfase er nrs waren zoals 009 en als we dan een getalnotatie namen werd dat 9.
maar deze projectnummers zijn reeds lang verleden tijd.
Dus jij hebt mij goed geholpen.

waarvoor dank.

Stel dat dat nog een keer gaat spelen kan je eventueel de celopmaak op aangepast zetten en dan op 00000. Je typt dan een 9, je zoekt met 9 maar er staat 00009.

Wil je alleen de vraag nog op opgelost/afgehandeld zetten?
Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan