• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM.ALS met weekdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco van duure

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Goedemiddag,

Ik heb een bestand van even simpelgezegd 31 kolommen. De koppen van de 31 kolommen bevatten data. Als de maand wordt gewijzigd staat steeds de 1ste van de maand in de eerste kolom. Hierdoor wijzigen de naamdagen dus elke maand van die rij.

Nu wil ik met een SOM.ALS functie die uren optellen die enkel op maandag zijn gemaakt door de desbetreffende persoon, en vervolgens alle uren van de dinsdag, woensdagen, enz.

Als ik de functie =SOM.ALS($C$2:$AG$2;$A$I2;$C4:$AG4) in cel AI4 zet dan telt hij helaas niet op. Zie bijgaand een testbestandje.

Wie kan mij hiermee helpen?

Bijlagen

Ik snap niet helemaal wat je nu gedaan hebt GiMe, enkel als ik in de week ervoor dezelfde reeks met uren zet, dan worden wel de uren van do, vr, za en zo bij elkaar opgeteld, maar niet die van ma, di en wo.

Bijlagen

Kijk even in rij 1 van het bestand van GiMe, daar staat de functie =WEEKDAG(). De functie is niet in alle cellen gekopieerd, als je dat doet zul je zien dat het werkt.

Ongeveer vanaf kolom Z moet je naar links kopiëren.

Laatst bewerkt:
Kijk even in rij 1 van het bestand van GiMe, daar staat de functie =WEEKDAG(). De functie is niet in alle cellen gekopieerd, als je dat doet zul je zien dat het werkt.

Ongeveer vanaf kolom Z moet je naar links kopiëren.
Bedankt Cor,
Had snel, snel een oplossing voor Marco, maar het bestand maar half geconsulteerd :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan