Ik probeerde het voorelkaar te krijgen om Som.als te gebruiken om een bepaald woord te zoeken bij een getal
Dit kreeg ik alleen niet voorelkaar en gaf altijd een 0 als uitkomst, dit komt (denk ik) doordat de uitkomst van som.als een Getal moet zijn
Hierom heb ik momenteel het omgedraaid dat hij get getal bij het woord zoekt maar ik heb dit het liefst toch andersom
De formule die ik momenteel gebruik is SOM.ALS(H1:H16;H22;G1:G16)
Waarbij H1:H16 De lijst met getallen is en G1:G16 de rij met woorden
In G22 staat momenteel de formule om het getal erbij te zoeken
En in H22 type ik het woord uit
Het liefst verander ik de momennteele Som.Als in SOM.ALS(G1:G16;G22;H1:H16)
Wat ervoor zou moeten zorgen dat de formule in H22 staat en dat ik het getal type in G22
Maarzoals eerder gezecht geeft dit als uitkomst 0 aan (terwijl het functieargumenten scherm wel het woord aangeeft)
Het liefst hoor ik natuurlijk dat ik ergens een fout heb gemaakt
Een alternatief zou ook gewardeerd worden
Alvast bedankt,
Maurice
Dit kreeg ik alleen niet voorelkaar en gaf altijd een 0 als uitkomst, dit komt (denk ik) doordat de uitkomst van som.als een Getal moet zijn
Hierom heb ik momenteel het omgedraaid dat hij get getal bij het woord zoekt maar ik heb dit het liefst toch andersom
De formule die ik momenteel gebruik is SOM.ALS(H1:H16;H22;G1:G16)
Waarbij H1:H16 De lijst met getallen is en G1:G16 de rij met woorden
In G22 staat momenteel de formule om het getal erbij te zoeken
En in H22 type ik het woord uit
Het liefst verander ik de momennteele Som.Als in SOM.ALS(G1:G16;G22;H1:H16)
Wat ervoor zou moeten zorgen dat de formule in H22 staat en dat ik het getal type in G22
Maarzoals eerder gezecht geeft dit als uitkomst 0 aan (terwijl het functieargumenten scherm wel het woord aangeeft)
Het liefst hoor ik natuurlijk dat ik ergens een fout heb gemaakt
Een alternatief zou ook gewardeerd worden
Alvast bedankt,
Maurice