Beste mensen ik zit met een probleem,
Ik heb een excel bestand gemaakt alleen er zit een probleem in een cel denk ik.
Als eerst wat ik gemaakt heb
blad 1 = project.
blad 2 = fase 1
blad 3 = fase 2
blad 4 = fase 3
Bij elke fases zit ik rentes te berekenen voor het project. Dit wil ik allemaal gaan opsommen in blad 1.
Als ik =rentefase1+rentefase2+rentefase3 doe. komt er - te staan (0).
ik heb verder zitten zoeken. Kwam ik op uit dat de rente in fase 2 niet juist zat.
Hier ben ik achter gekomen door op blad 1 project op een lege cel =rentfase2 te schrijven. Hiermee kreeg ik de antwoord -.
De rente is als volgt opgebouwd:
150000
30%
0,5
5%
de som van dit is de rente. 150000 is een geldbedrag, 30% en 5% is percentage en 0,5 is een waarde (jaar).
150000 is weer opgebouwd uit opsommingen uit de blad.
Kunnen jullie mij helpen? Ik hoop dat jullie uit mijn verhaal iets snappen, want ik krijg er zelf al moeite mee, om het te snappen.
Huzz06
Ik heb een excel bestand gemaakt alleen er zit een probleem in een cel denk ik.
Als eerst wat ik gemaakt heb
blad 1 = project.
blad 2 = fase 1
blad 3 = fase 2
blad 4 = fase 3
Bij elke fases zit ik rentes te berekenen voor het project. Dit wil ik allemaal gaan opsommen in blad 1.
Als ik =rentefase1+rentefase2+rentefase3 doe. komt er - te staan (0).
ik heb verder zitten zoeken. Kwam ik op uit dat de rente in fase 2 niet juist zat.
Hier ben ik achter gekomen door op blad 1 project op een lege cel =rentfase2 te schrijven. Hiermee kreeg ik de antwoord -.
De rente is als volgt opgebouwd:
150000
30%
0,5
5%
de som van dit is de rente. 150000 is een geldbedrag, 30% en 5% is percentage en 0,5 is een waarde (jaar).
150000 is weer opgebouwd uit opsommingen uit de blad.
Kunnen jullie mij helpen? Ik hoop dat jullie uit mijn verhaal iets snappen, want ik krijg er zelf al moeite mee, om het te snappen.
Huzz06