• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"som"formule geeft 0 aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

huzz06

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Beste mensen ik zit met een probleem,

Ik heb een excel bestand gemaakt alleen er zit een probleem in een cel denk ik.
Als eerst wat ik gemaakt heb

blad 1 = project.
blad 2 = fase 1
blad 3 = fase 2
blad 4 = fase 3

Bij elke fases zit ik rentes te berekenen voor het project. Dit wil ik allemaal gaan opsommen in blad 1.
Als ik =rentefase1+rentefase2+rentefase3 doe. komt er - te staan (0).

ik heb verder zitten zoeken. Kwam ik op uit dat de rente in fase 2 niet juist zat.
Hier ben ik achter gekomen door op blad 1 project op een lege cel =rentfase2 te schrijven. Hiermee kreeg ik de antwoord -.

De rente is als volgt opgebouwd:
150000
30%
0,5
5%

de som van dit is de rente. 150000 is een geldbedrag, 30% en 5% is percentage en 0,5 is een waarde (jaar).
150000 is weer opgebouwd uit opsommingen uit de blad.

Kunnen jullie mij helpen? Ik hoop dat jullie uit mijn verhaal iets snappen, want ik krijg er zelf al moeite mee, om het te snappen.

Huzz06

Huzz,

post eens een voorbeeld van je bestand (ontdaan van evt "gevoelige" informatie) en licht je vragen daarin nader toe

Ik heb de probleem opgelost alleen ik weet niet waar de fout aan lag.

Ik kwam verder door de 150000 ook op een andere cel te weergeven. Daar kwam ook - te staan.
Dit heb ook gedaan bij de getallen waar 150000 uit bestaat. bij 1 getal kwam er ook - te staan.
Die getal heb ik gewist en de waarde uit een andere fase er in geplakt (kwam overeen).

Hierdoor weet ik niet wat de fout was, maar het is in ieder geval weg.

Huzz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan