• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som(product) via Verticaal Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimi91

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
22
Hallo,

Bij de volgende oefening zit ik al 2 uur vast.heb al van alles geprobeerd, maar het lukt echt niet:(
In bijlage vind u het excelmapje waarvan ik in kolom C(naam) gevonden heb met de "verticaal zoeken" functie.
Nu moet ik in kolom D de totale prijs berekenen van kolom A & H , natuurlijk met de juiste bijhorende code erbij.
Ik heb zelf als iets in mekaar geflanst , maar krijg de #waarde fout. Oja het totale bedrag moet ook nog naar beneden afgerond worden op een veelvoud van 0,5 euro. Alvast hartelijk bedankt !!

Dimitri
 

Bijlagen

  • Aandelen_in_bezit.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 38
Is het deze?

Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(SOMPRODUCT(($F$2:$F$100=$B2)*($H$2:$H$100));0,5)*$A2
 
Deze werkt prima ! Enkel in mijn cursus staat dat je de (som)verticaal zoeken functie moet gebruiken om de prijs te berekenen.
Edit: oplossing lijkt toch ook niet te kloppen als ik bv de eerste snel uitreken (358 ipv 350)
 
Laatst bewerkt:
Een iets andere uitkomst dan @Cobbe.
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(A2*VERT.ZOEKEN($B2;F$3:H$10;3;0);0,5)
 
Graag gedaan.
De vraag op opgelost zetten moet jezelf doen in je openingspost. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan