Som van waarden wegschrijven in tabel afhankelijk van waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2015
Berichten
2
Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje hier. Ben zelf niet echt thuis in het VBA-gebeuren en vindt niet direct de oplossing op internet, dus bij deze hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben bezig met een tornooi te organiseren voor de tafeltennisclub waarin ik speel. Vorige jaar had ik reeds iets gemaakt, maar dat werkte niet optimaal dus probeer ik het nu beter te maken.
Wat is de bedoeling?

1. [ok] Ik vul alle deelnemers in op het 1ste werkblad 'Deelnemers'
2. [ok] Op het werkblad 'Uitslagen 2015' heb ik enkele knoppen aangemaakt om de verschillende stappen uit te voeren (ik probeerde het allemaal met 1 knop, maar lukt me niet).
3. [ok] Wanneer ik klik op, achtereenvolgens 'Inschrijvingen afronden' en 'Wedstrijden sorteren' dan worden de wedstrijden door elkaar gemengd (dat niet telkens dezelfde spelers moeten spelen). Tot zover lukt alles.
4. [ok] Wanneer ik de scores invul wordt er in de tabel telkens een winnaar aangeduid met ook het aantal gewonnen sets. Dit lukt ook perfect.
5. [ok] Daarna is het de bedoeling dat ik op de knop 'Eerste plaats genereren' klik en dan moet de volgorde bepaald worden. Eerst volgens gewonnen matchen (dit lukt) en daarna volgens de gewonnen sets. Ik heb dit nu onder 2 aparte knoppen opgesplitst omdat de matchen sorteren reeds lukt.
6. En hier loopt het fout... Met een gewone macro/functies lijkt mij dit te ingewikkeld dus ben ik moeten overschakelen naar VBA. Het is de bedoeling dat hij per deelnemer uitrekent hoeveel sets er gewonnen zijn. Ik ben nu uitgegaan van het principe van een loop waarbij hij eerst controleert of de namen in de tabel overeenkomen met de eerste naam in de overwinningstabel. Dan zou hij telkens de waarden uit de eerste kolom (in het geel) moeten optellen en wegschrijven onder D2 (enzoverder). Daarna hetzelfde voor de 2de kolom. En zo telkens voor iedere persoon. In de code zal je een aantal probeerseltjes aantreffen... Diegene die momenteel nog het meeste effect had (lees: niet vastloopt) is deze met For Each. Enig probleem: er komt totaal geen waarde in de tabel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen? Via onderstaande link kan je het bestand openen (was te groot om in bijlage te posten).
https://drive.google.com/file/d/0ByB-rdzzJJKlTEM3ZzF5dzZnekU/view?usp=sharing


Mvg,
Lien
 
Lien,

Volgens mij kan het vrij eenvoudig met een formule, zet in cel D2 de volgende formule:
Code:
=SOM.ALS($C$21:$C$140;$B2;$U$21:$U$140)+SOM.ALS($E$21:$E$140;$B2;$V$21:$V$140)
Is dit wat je zoekt?

Veel Succes.
 
Lien,

Volgens mij kan het vrij eenvoudig met een formule, zet in cel D2 de volgende formule:
Code:
=SOM.ALS($C$21:$C$140;$B2;$U$21:$U$140)+SOM.ALS($E$21:$E$140;$B2;$V$21:$V$140)
Is dit wat je zoekt?

Veel Succes.

Beste Elsendoorn2134,

Zo had ik het nog niet bekeken. Ik had er niet aan gedacht om telkens het volledige bereik erin te steken. Ik dacht dat hij dan alles zou optellen maar eigenlijk doet hij het perfect!! Super bedankt!!

Groetjes,
Lien
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan