• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som voor tijd rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrmike1981

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2017
Berichten
12
Bekijk bijlage HELP TIMESHEET.xlsx

FF een korte uitleg.

Heb dus reis tijd begin en eind en dan standaard tijd S/T en Overtijd O.T.

Graag zou ik dus willen dat als ik in voer van 07:30 tot 19:00 dat ik Normale 8 reis uren heb
Maar als ik over 8 uur heen ga dat, dat dan in het vakje O.T word berekend heeft iemand daar een formule voor ik kom eer niet uit.

Dank jullie wel
 
Laatst bewerkt:
Zoiets...
 

Bijlagen

  • HELP TIMESHEET1.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 30

Heel erg bedankt. Maar dit veld is gemaakt precies voor 1 pagina. Omdat er nu in M1 een getal staat worden het twee paginas. Is het echt nodig om dit getal ergens neer te zetten? OF zou het ook zonder kunnen.
 
bv.
 

Bijlagen

  • HELP TIMESHEET1-1.xlsb
    8,7 KB · Weergaven: 40
Is het mogelijk dat als ik in de kolom een half uur break in vul dat hij dat automatisch aftrekt van de gemaakte uren?
 
Ja dit is mogelijk.
 

Bijlagen

  • Kopie van HELP TIMESHEET1-1-1.xlsb
    8,8 KB · Weergaven: 37
In de vakken G,H,I,J komen tijden te staan is het mogelijk dat de pauze word berekend ongeacht welk vak ik in vul dus laten we zeggen:

vertrek 06:30 tot 17:00 is 8 S/T en 2 O/T dan begin ik met werken door bereken in O.T want na elke acht uur gaat over tijd lopen.

Help help help
 
Maak er een vraag van. 'laten we zeggen' is niet concreet.
vertrek 06:30 tot 17:00 is 8 S/T en 2 O/T dan begin ik met werken door bereken in O.T want na elke acht uur gaat over tijd lopen.
mag jou bekend voorkomen mij niet.

En het mag nu toch wel duidelijk zijn dat je gewoon kan rekenen met tijden. Dus enige eigen inspanning is ook niet verkeerd.

Vul alle mogelijke variabelen die je kan tegenkomen in en ook de verwachte uitkomsten en plaats het bestandje even.

@plongske, Snor jij vast even overuren met ORT op.:d
 
Maak er een vraag van. 'laten we zeggen' is niet concreet.
mag jou bekend voorkomen mij niet.

En het mag nu toch wel duidelijk zijn dat je gewoon kan rekenen met tijden. Dus enige eigen inspanning is ook niet verkeerd.

Vul alle mogelijke variabelen die je kan tegenkomen in en ook de verwachte uitkomsten en plaats het bestandje even.

@plongske, Snor jij vast even overuren met ORT op.:d

Bestandje staat in vorige berichtje.

En ik heb zelf al zitten vogelen maar ben compleet nieuw met excel en probeer er een beetje wijs uit te worden. En ik dacht dat dit een helpmij forum is en niet een commentaar en afzeik forum. Ik apprecieer de hulp die al is gegeven.
 
Bestandje voor VENA

Speciaal voor Vena

Bekijk bijlage HELP SHEET 3.xlsb

AUB Zoals ik al Zei.

Overuren beginnen na 8 uur werken en of reizen dit zou doorgeteld moeten worden.

Dus nogmaals

07:00 begin reis - 17:00 einde reis = 8 normale uren en dan 2 overuur. Dan verder werken dus van 17:00 begin werk - 19:00 einde werk dit zijn 2 uren nu vult hij dat in als gewone uren maar dat zou dus door moeten tellen naar overuren.

Tevens als ik in break 0:30 invul dan zou hij dat dus moeten bereken over alle vakken en niet 1 speciefiek aangewezen vak moeten zijn.

Alvast bedankt


Zoals je kunt zien voor iemand die nieuws met excel kan dit best lastig zijn.
 
De naam is inderdaad helpmij.nl. Als je het verzoek tot enige zelf inspanning opvat als 'afzeiken' dan spijt mij dat. Twee berichten onder elkaar plaatsen maakt de leesbaarheid er niet beter op waardoor ik jouw bestandje waarschijnlijk gemist heb.

Edit Inmiddels heb je er weer twee geplaatst waardoor mijn reactie op de verkeerde plaats staat.
 
Laatst bewerkt:
De naam is inderdaad helpmij.nl. Als je het verzoek tot enige zelf inspanning opvat als 'afzeiken' dan spijt mij dat. Twee berichten onder elkaar plaatsen maakt de leesbaarheid er niet beter op waardoor ik jouw bestandje waarschijnlijk gemist heb.

Edit Inmiddels heb je er weer twee geplaatst waardoor mijn reactie op de verkeerde plaats staat.

Het is wat het Vena. Maar goed nogmaals ik apprecieer de hulp ben geen computer wizard probeer er wijzer op te worden. sorry dat je het irritant vind.
 
Mike, ik ben heel benieuwd hoe de break over de verschillende vakken verdeeld moet worden en ook de percentages van de verdeling
 
Hi sylvester

Bekijk bijlage HELP SHEET 3.xlsb

Dit is het voorbeeld bestand.

De overuren zijn voor mij na 8 uur werken of reizen maakt niet uit vanaf welke tijd er begonnen word.

Reistijd begin - Reistijd eind of Werktijd begin - Werktijd eind = x aantal normale reis uren / x aantal reis overuren of x aantal normale werkuren / x aantal overuren werkuren.

Dan heb ik nog een half uur pauze pauze per gewerkte dag die erin verwerkt moet worden.

Misschien is de opmaak van het excel bestand niet goed dit mag en kan veranderd worden zou alleen graag reis tijd en werktijden apart hebben.

OOk als ik dus 12 uur gereist heb dat is dan 8 normale uren plus 4 overuren en ik zou dan gaan beginnen met werken dat hij doorteld in overuren in de cel overuren werktijden.

Hoop dat het een beetje duidelijker is zo.

Heel erg bedankt voor de genome moeite.
 
je schrijft : Dan heb ik nog een half uur pauze pauze per gewerkte dag die erin verwerkt moet worden.
daar had ik een vraag over in post #16
graag een duidelijk antwoord op die vraag
hier een gokje:
 

Bijlagen

  • HELP SHEET 4.xlsb
    9,1 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
je schrijft : Dan heb ik nog een half uur pauze pauze per gewerkte dag die erin verwerkt moet worden.
daar had ik een vraag over in post #16
graag een duidelijk antwoord op die vraag

Die pauze hoeft niet verdeeld te worden over het aantal vakken:

Die pauze moet van het totaal aantal uren gewerkt of reizen afgetrokken worden dus als ik 12 uur reis is 8 normale reisuren dan 4 reisoveruren en stel ik zou gaan werken na de reis plus nog eens 4 uur dan moet van die gemaakte uren een half uur afgetrokken worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan