• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=som

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramonschoemaker

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Ik heb even een voorbeeldje bijgevoegd.
Maar ik wil een bedrag invoeren in bijvoorbeeld cel a, deze wil ik dan in cel c weer zien.
als ik in cel b dan een korting invoer wil ik dat dit er af word getrokken...

nu lukt dit aardig behalve dat ik wanneer ik geen kortingspercentage invoer dat er dan ook geen bedrag komt te staan..

Volgens mij is dit heel simpel maar krijg ik het even niet klaar...

Bvd

Bijlagen

In H19

Code:
=ALS(G19="";F19;SOM(F19)*(G19))

Mvg

Rudi

ok top, harstikke bedankt!!!!

En nu mischien nog 1 dom dingetje, nu wil ik eigenlijk dat als ik dus die 55% invier dat dit er dus word afgetrokken en niet dat er dan 55 overblijft maar dus 45 van die 100.

Hoe kan ik dat invoeren???

Alvast bedankt

Ik heb em iets aangepast.
Invoer van 0% leverd niets op.
Invooer tussen 0,1 en 100% leverd een negatief getal op. (staat beter op een factuur)

Wordt altijd opgeteld in het totaal.

Ik heb em iets aangepast.
Invoer van 0% leverd niets op.
Invooer tussen 0,1 en 100% leverd een negatief getal op. (staat beter op een factuur)

Wordt altijd opgeteld in het totaal.

Maar kan ik het niet verdelen over 3 cellen naast elkaar???

Code:
=F19-(G19*F19)
Of is dit te eenvoudig gedacht?

ja natuurlijk kun je dat in andere kolommen / cellen verplaatsen.

Ik heb iets dergelijks ook in mijn offerte / facturerings bestanden.

Zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi

Beste Ramon,

Is onderstaande reactie nodig? :confused:

Richard

Nee, sorry!!

Nu heb ik nog 1 vraagje, nu heb ik dit in 3 cellen naast elkaar, maar als ik dan in de eerste cel geen rpijs invoer staat in de laatste cel wel steeds 0.

Kan dit mischien weg zodat er alleen wat komt te staan wanneer ik een bedrag invoer???

Bvd

Code:
=ALS(F19="";"";F19-(F19*G19))

Of Extra >> Opties >> Weergave >> vinkje weg bij nulwaarden

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Bedoel je hiermee ook zonder formule, want dan zal er VBA aan te pas komen vrees ik ?

Mvg

Rudi

Bedoel je hiermee ook zonder formule, want dan zal er VBA aan te pas komen vrees ik ?

Mvg

Rudi

Ow dat ken ik dan niet, maar dan wis ik het overige wel met de hand

En ik heb nog 1 vraagje dan, (ik weet niet of ik er een nieuw topic voor moet openen)
maar kan ik ook automatisch inhoud van meerdere cellen kopieren naar een ander tabblad, zodat als ik op blad 1 wat tik dat het al automatisch in blad 2 in dezelfde cel staat??

kan ik ook automatisch inhoud van meerdere cellen kopieren naar een ander tabblad, zodat als ik op blad 1 wat tik dat het al automatisch in blad 2 in dezelfde cel staat??

Dat kan als je op het blad waar je de doorslag wil een formulletje zet =Blad1!A1 ( zie voorbeeldje voor duidelijkheid )

In mijn tweede voorbeeldje schrijf je telkens iets weg op een ander blad ( VBA code )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan