• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Somkleur excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoNijns

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Hallo

Zou iemand mij kunnen helpen met een somkleur formule in excel toe te voegen (cf. document in bijlage).
Het is de bedoeling dat de vier slechtste wedstrijden (geel gekleurd) niet worden meegeteld in de resultaten van de persoon in kwestie.
Alleen de resultaten met een witte achtergrond mogen geteld worden.

Persoonlijk krijg ik de vba code simpelweg niet in orde, al dacht ik dat ik hem had (hij scheen te werken, totdat ik nieuwe informatie toe voegde en andere cellen moest kleuren).

Bij voorbaat bedankt voor alle tips en alle hulp!Bekijk bijlage visuitslagen 2012h.xlsx

Mvg

Jo

Gebruik volgende formule in T3 en trek deze naar beneden zover als nodig en je hebt geen kleuren nodig:

Code:
=SOM($B3:$S3)-GROOTSTE($B3:$K3;1)-GROOTSTE($B3:$K3;2)-GROOTSTE($B3:$K3;3)-GROOTSTE($B3:$K3;4)

Excel

Heel fel bedankt!

Nu moet ik enkel "/" vervangen door "100" om correct te zijn, maar dat was ik wegens diverse redenen toch al van plan.

Echt super gedaan!

Jo

Hi,

Dit kan ook via vba, plak onderstaande code in betreffende formulier.
Voordeel er zijn geen formules nodig, geen vergissingen mogelijk bij het wissen van de formules.
Met deze code kunnen meer of minder gele velden worden gebruik, speelt geen rol.

Success...

Scotty,

Code:
Option Explicit

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim KeyCells As Range
    Set KeyCells = Range("B3:S20")

If Not Application.Intersect(KeyCells, Range(Target.Address)) Is Nothing Then
      'Debug.Print Target.Row &  "  "  & Target.Address
      Call RijTotaal(Target.Row)
    End If
End Sub

Sub RijTotaal(strRow As String)
          Dim CurCell As Object
          Dim intWaarde As Integer

intWaarde = 0
          For Each CurCell In Range("B" & strRow & ":S" & strRow)
          If CurCell.Interior.ColorIndex = 6 Then GoTo volgende
          intWaarde = intWaarde + CurCell.Value
volgende:
          Next

Range("U" & strRow).Value = intWaarde
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan