• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sommatie cellen toepassen op volgende 15 cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter S

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Beste,

Ik ben nog niet zo goed thuis in Excel, en heb momenteel de volgende vraag mbt Excel 2007 NL:

Ik heb een (bijvoorbeeld) 180tal cellen met ofwel een 0 , 1 of een 2 waarde. Ik wil nu in cel B1 het aantal keer dat een 2-waarde is geweest in de eerste 15 cellen (simpel, dan wordt dus B1 = AANTAL.ALS(A1:A15; 2) ), MAAR ik wil in cel B2 het aantal keer dat een 2-waarde is in de 15 cellen daaropvolgend (dus cel A16 tot A30), en ga zo door. Hoe realiseer ik dit?

Alvast dank voor het antwoord!

groeten,

Wouter

Hi RedEvil,

dank voor je snelle antwoord! Hij lijkt het niet te doen, maar misschien doe ik iets verkeerd. Overigens is hetgeen wat ik zei een voorbeeld, momenteel staat cel "B2" op een ander werkblad (Blad1) en is dan cel B10 (dus B2 = Blad1!B10), en staat de genoemde cel A1 op het werkblad PAGINA1 in cel I47 (dus A1 = PAGINA1!I47). Wanneer ik deze verwijzingen zo verander in hetgeen wat jij mij zegt, komt het niet meer goed uit...?

Thnx!

groeten,

Wouter

excuus, zoals ik al zei veranderde de file (van testfile naar officiele file).

Dank! Hij werkt nu; ik probeer hem te begrijpen maar ken de functies 'verschuiving' en 'rij' zelf nog niet, maar daar zal ik even naar kijken.

Dank in ieder geval; waarschijnlijk zie je me op dit forum nog veel terug met vragen! :)

groeten,

Wouter

Graag de vraag nog op opgelost zetten aub (zie rechts onderaan op de pagina)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan