• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommen.als criteria pakt celverwijzing niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn excuses als het niet helder was. Ik stootte op meer problemen dan ik in eerste instantie had voorzien. Maar desondanks ben ik er met jullie hulp uitgekomen. Uiteindelijk formule was:

=SOMMEN.ALS(bereik1;bereik2;"=ak*";bereik3;"<="&$L$3;bereik3;">="&$L$3-10)/1000

Alleen specifieke data in bereik 1 moest opgeteld worden indien:
- De data in bereik 2 begon met "Ak"
- De data in bereik 3 niet kleiner was dan cel L3
- De data in bereik 3 niet groter was dan cel L3 minus 10

*Ik zocht alleen nog een manier om in bereik 2 niet precies te zoeken naar data die begon met "Ak", maar bijvoorbeeld ook "Ce0", nou had ik hier gelukkig maar 20 varianten op, waardoor handmatig de formule aanpassen geen probleem was. Vroeg mij alleen af als deze "Ak" of "Ce0" in een cel stond (C5), hoe ik hier naar kon verwijzen.
Hij pakte namelijk "="C5, C5, "="&C5 en andere varianten die ik had geprobeerd niet.

Is dit nu een vraag of is het opgelost? Indien het laatste markeer de vraag als opgelost. En anders graag een nieuw voorbeeldje met alle probeersels.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan