• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sommen.als Excel 97 - 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dallandra

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Klopt het dat de functie sommen.als niet werkt in een oudere versie van excel, dus pas sinds excel 2007 erin zit?

Zo ja, zit er een andere functie in de oudere versies die hetzelfde kan?

Dallandra

Dallandra,

Hoe is het mogelijk:D
Code:
=SOM.ALS

Ho.....Emile was me net een stap voor.

Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt.

SOMPRODUCT is hier al vaak aangehaald geweest als alternatief. Als is SOM.ALS op een bepaalde kolom (met daarin de criteria) ook efficiënt.

Wigi

ja maar bij som.als kan ik maar 1 criteria opgeven, terwijl bij sommen.als meerder criteria ingevoerd kunnen worden :p

en ik wil meerdere criteria kunnen opgeven, dus de ene kolom wordt opgeteld als er in 2 verschillende kolommen aan 2 verschillende criteria worden voldaan.

Som.als kan maar 1 argument aan. Sommen.als meerdere. Indien 1 argument voldoende is dus som.als anders ga je met somproduct moeten werken.

somproduct vermenigvuldigt en ik moet echt optellen :confused:

iemand nog andere ideeën?

somproduct vermenigvuldigt en ik moet echt optellen :confused:

iemand nog andere ideeën?

kijk hier maar even rond op het forum. Ik ben zeker dat je voorbeelden kan vinden waar somproduct ook ingezet wordt om op te tellen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan