• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sommen.als met celverwijzing werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GrijzeGerrit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2018
Beste allemaal,

Ik probeer een formule te maken met sommen.als functie die ik later ook door kan kopiëren naar cellen eronder.
Juist daarom wil ik hem met een celverwijzing maken maar dat doet hij niet. Excel zelf geeft notabene aan dat de formule goed is.
Als ik hem met tekst maak doet hij het wel. Zo ziet het er uit:
Deze formule werkt:
Code:
=SOMMEN.ALS(Verkocht!E:E;Verkocht!A:A;"Klantnaam";Verkocht!F:F;"Productnaam")

Maar deze niet:
Code:
=SOMMEN.ALS(Verkocht!E:E;Verkocht!A:A;A5;Verkocht!F:F;B5)

Wat gaat er fout???

Wat er in ieder geval fout gaat is dat je geen voorbeeld document hebt geplaatst.

Het originele document kan ik niet uploaden ivm bedrijfsinformatie.
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik geprobeerd een fictief bestandje te maken met hetzelfde idee en dezelfde formules. Maar wat denk je.... Daar werkt het wel.
Het blijkt dus dat de formule wel klopt maar in het bestandje waar ik hem nodig heb werkt hij niet :confused:

Dan is er in het originele document kennelijk toch iets anders dan in het voorbeeld dat je maakte.
Een spatie op een verkeerde plek kan al een groot verschil maken bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Heb ik op gecontroleerd. De criteria cellen zelfs gekopieerd zodat ik zeker weet dat het daar niet aan ligt.
Maar als er dus in A5 Stokbrood staat en het criteria is "Stokbrood" doet hij het wel, maar als het A5 is doet hij het niet.

Laat maar ik heb hem!! Er zat toch ergens een typefout in, wat heb ik daar veel keren over heen gelezen! Ongelooflijk!!
1000 maal excuus voor het onnodig stellen van deze vraag!

Geen probleem ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan