• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommen.als met gegevens uit ander bestand met criteria in rij en kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

shooven

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
Beste forumleden,

Ik ben wel enigzins handig met Excel, maar deze kwestie kom ik echt niet aan uit.
De bedoeling is dat er een som gegeven wordt aan de hand van een aantal criteria.
Voor de managementrapportage is een koppeling gemaakt met een query van de balans en resultatenrekening (= brugstaat). Nu wil ik door enkel de juiste vestiging en maand te selecteren, de som per grootboekomschrijving in het bestand weergeven.

Dus bijvoorbeeld:
Op Frontpage:
Daar is de mogelijkheid middels drop-down boxes om de vestiging te selecteren en de betreffende maand.

Dus vestiging is Utrecht.
Maand is jan-10.
Grootboekomschrijving is "Inventaris".

Nu heb ik in de brugstaat 12 tabs gemaakt (per maand), waar de gegevens in gekopieerd worden.
De vestigingen staan in dit bestand per tab naast elkaar weergeven.

Ik heb 2 bestanden bijgevoegd om het kort te illustreren. Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Zie bijlagen, open eerst "brugstaat", daarna "Rapportage".
De schrijfwijze van de tabbladnamen in "brugstaat" is lichtjes veranderd, namelijk "jan_10" in plaats van "jan-10"

Bijlagen

WHER, mijn dank is groot!

Het was nog even een partij puzzelen, want volgens mij ziet hij de brugstaat niet als koppeling en is het dus lastig als deze een andere naamgeving krijgt omdat alles als tekst gezien wordt. Voorlopig lukt het nu dus en zal er nog wat mee rotzooien om het te verbeteren!
Tot zover, hulde!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan