• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOMMEN.ALS, probleem met verwijzen naar "Criteriumcel"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Beste helpers,

Ik probeer met SOMMEN.ALS een optelling te maken waarbij het eerste criterium is dat de datum groter of gelijk moet zijn aan een datum die ik in een cel invoer. In dit geval alles gelijk of groter dan 1 november 2020.

Ik krijg het niet voor elkaar om naar die cel te verwijzen en te zeggen "gelijk aan of groter dan". Het lukt wel als ik gewoon naar die cel verwijs, maar niet in combi met "=>". Zie bijgevoegd voorbeeldbestand.

Iemand een idee?

Bijlagen

Dat voorbeeldje voegt inderdaad niets toe, is gewoon een kopie uit de windows help.

Wat jij nodig hebt is het & teken, analoog aan zoiets:
Code:
=SOMMEN.ALS(A1:A10;B1:B10;">="&"1-11-2020")
Deze telt waarden op uit A1:A10 als datum in B1:B10 groter of gelijk is aan 1 november. Voor de datum mag een ook celreferentie gebruikt worden natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Dat voorbeeldje voegt inderdaad niets toe, is gewoon een kopie uit de windows help.

Wat jij nodig hebt is het & teken, analoog aan zoiets:
Code:
=SOMMEN.ALS(A1:A10;B1:B10;">="&"1-11-2020")
Deze telt waarden op uit A1:A10 als datum in B1:B10 groter of gelijk is aan 1 november. Voor de datum mag een ook celreferentie gebruikt worden natuurlijk.

Dank je wel, dat was het inderdaad. Weer wat geleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan