• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sommen met datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter diepenhor

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Beste helpers,
Ik kan redelijk met Excel omgaan met heb geen ervaring met voorwaardelijke sommen, d.w.z. aantallen cellen (of regels) moeten worden opgeteld als aan een datum-criterium voldaan wordt.
IK sluit een klein voorbeeldje bij om te laten zien wat bedoeld wordt. Wie kan mij op weg helpen ?
groet,
Peter

Bijlagen

Beste

Je uitleg is een beetje vaag.
Wat moet er juist opgeteld worden?

Hang anders een excel voorbeeld (eerst .zip of .rar 'en)

Jantje

Peter,

Ik vermoed
Code:
=AANTALARG(A2:A11)
en
Code:
=AANTAL.ALS(B2:B11;"<"&DATUM(2007;1;1))
en
Code:
=AANTAL.ALS(F2:F11;"<>"&0)

Bijlagen

doorvragen

Rob, alvast bedankt,
2 van de 3 formules werkn in het voorbeeld, de derde niet.
als ik de 2e formule overzet naar het werkelijke bestand, doet ie het opeens niet meer.
Ik wil graag snappen waarom iets het wel doet of niet; kun je mij wat achtergrond geven over de formules en waarom ze zo geschreven worden of een link naar een site met meer over die formules
groeten,
Peter

Peter,

=AANTAL.ALS(B2:B11;"<"&DATUM(2007;1;1))
Deze formule telt het aantal data in het bereik B2:B11 die kleiner zijn dan 1 januari 2007. Als hij niet werkt, kan het zijn dat er in het bereik geen data staan, maar tekst. Controleer de celeigenschappen.

Voor het niet werken van de derde vermoed ik dezelfde oorzaak, het gaat immers ook om data, getallen waarmee wordt gerekend.

Een van de bronnen voor deze oplossingen vind je hier. ;)

Groet,

Rob, nogmaals bedankt,
ik ga er moregen mee aan de gang er denk er wel uit te komen,
groeten,
Peter

Rob,
Ik ben er helemaal uitgekomen en snap er nu zoveel van dat al meer aan het "formuleren" ben.
groet,
Peter

Peter,

Mooi, je weet dat je hier altijd met vragen terecht kunt.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan