• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommenals in een tabel met een celverwijzing voor de header

Status
Niet open voor verdere reacties.

wk1

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Berichten
31
Dag Excel liefhebbers,

Ik heb het volgende probleem.

Deze formule werkt goed: =SUMIFS(Nieuwerapport[[#All],[4]],Nieuwerapport[[#All],[Nieuwe klant categorie]],"=<11")

Ik gebruik sumifs om een optelling te maken in een tabel. De [4] in de formule is de header van de kolom die in de tabel staat. Die "4" staat voor de maand april. Nu wil ik de formule automatisch een andere kolom laten optellen als we een maand verder zijn. Dan moet daar dus [5] komen te staan. Ik kan op die plek in de formule niet verwijzen naar een andere cel. Dat is wat ik graag zou willen. Ergens in de sheet staat in een cel wat de huidige maand is. Als daar "5" staat dan moet de formule automatisch kolom 5 gaan optellen. Is dit mogelijk?

Groet,

WK
 
een voorbeeldje doet soms wonderen
 
Neem in je tabel een extra kolom Actueel op met een geschikte formule, bijv Choose. In je Sumifs verwijs je alleen naar de kolom [Actueel].

Als je Cobbes advies volgt krijg je mss nog andere oplossingen voor je probleem. Mss een draaitabel ipv een Sumif?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan