Sommige apparaten hebben geen Hostnaam in Lijst met DHCP-clients Belkin Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
In bovenvermelde lijst wordt voor sommige draadloze toestellen alleen het IP-adres en het Mac-adres vermeld; geen Hostnaam ? Weet iemand hoe dat komt en hoe ik dat kan verhelpen? Mijn router is een Wirells Dual Band N+ router nl N750 DB. Met dank bij voorbaat.

Robert Vervloet

Smartphones registreren doorgaans geen hostnaam bij de DHCP server, dus ik vermoed dat het smartphones (kunnen) zijn...

Tijs.

Als je in de extender geen hostname kunt instellen, dan zal die ook niet geregistreerd (kunnen) worden bij DHCP aanvragen.
Overigens is de rol van een extender niet om als een echt apparaat/computer te functioneren maar puur als doorgeefluik naar het extender wifi netwerk.
Dus in dat opzicht kan ik begrijpen dat er geen hostname wordt geregistreerd in DHCP, om aan te geven dat er weinig (of niets) 'te halen is' op de extender zelf. Bovendien voorkomt het onduidelijkheid (of naamconflict) met apparaten die wél een hostname hebben, zoals een computer die rechtstreeks verbonden is aan het 'hoofd wifi-netwerk' (dus niet via de extender).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik maar één Wifi netwerk heb dat van de router. Extenders en repeaters zijn toch doorgeefluiken naar verder verwijderde PC's?

Extenders hebben altijd 2 netwerken. Voorbeeld:
Originele netwerk heet WifiSoerjabi en heeft kanaalnummer 3
Extender verbindt met WifiSoerjabi en geeft zelf een nieuwe netwerk uit: WifiSoerjabi_EXT en dat netwerk heeft hetzelfde kanaalnummer.

Een repeater herhaalt hetzelfde wifi netwerk, dus WifiSoerjabi. Ik ben niet zeker of de repeater het wifi netwerk ook weer op kanaal 3 repeat of dat er een ander kanaalnummer bij wordt gebruikt.

Tijs.

Ik heb nog nooit iets gehoord over WifiSoerjabi ? Kunt u mij hier over geen informatie bezorgen ? waarom krijgen mijn Fritz repeaters en mijn extender toch een IP-adres van de router ?

Wat is er moeilijk aan om het woord Voorbeeld: uit mijn vorige posting te interpreteren?
Verder heb ik geen idee over je laatste vraag, dus hopelijk reageert er iemand anders nog.

Tijs.

Verbonden range extender niet vermeld in delijst metDHCP--clients

Het is reeds de tweede keer dat ik: " snel reageren " niet kan plaatsen omdat een bericht verscheen dat ik niet ingelogd was ,terwijl ik wel was ingelogd. Daardoor moet ik mijn reactie telkens opnieuw typen. Graag een antwoord waarom dat gebeurt ?

Robert Vervloet

Als je bij het aanmelden niet gekozen had voor "Ingelogd blijven" dan wordt je na een kwartier van geen nieuwe posting maken en ook niet naar de chat gaan eruit gemikt.

Dus als je langer dan een kwartier er over doet om een reactie te schrijven na inloggen dan kun je wel op Snel reageren klikken, maar dan kom het niet op het forum te staan.

Wat ik altijd doe als ik er lang over doe als ik zoiets krijg is Ctrl-a (van alles selecteren), Ctrl-c (van kopiëren), dan Ctrl-f5 van pagina opnieuw laden, inloggen, en dan het snel reageren vak weer vullen m.b.v. ctrl-v (van plakken) en dan op Snel reageren klikken.
Ik raak dus nooit mijn tekst kwijt op die manier.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan