Sommige Avi's spelen niet af / explorer crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
ik heb een aantal trailers (allen AVI) gedownload.
Maar ik kan ze niet afspelen, ik krijg een fout in explorer als ik de map gewoon open, dan hoef ik niet eens een bestand te openen, gewoon even wachten en ik krijg een foutmelding en dan hangt de hele verkenner zich op.

Wanneer ik het filmpje in media player probeer te openen, krijg ik ook een fotmelding. In VLC player wordt het bestand wel geopend.

Enig idee wat ik verkeerd doe? Misschien verkeerde codec?

Ik gebruik win xp

alvast bedankt voor alle hulp

Inderdaad zorgen dat je de juiste codecs hebt en anders gewoon VLC gebruiken.

Je mist inderdaad codecs, welke wel in VLC zitten (maar die kan WMP niet gebruiken). De reden dat je een vasthangende verkenner hebt is waarschijnlijk omdat je zo'n "mini voorbeeld" aan hebt staan, zodat je een stukje uit de film ziet. Omdat windows het niet kan lezen loopt hij daar vast. Oplossing is dit uitzetten, of de codecs installeren ;). Er zijn vrij veel complete codec packs te vinden, persoonlijk ben ik altijd fan geweest van CCCP

Je mist inderdaad codecs, welke wel in VLC zitten (maar die kan WMP niet gebruiken). De reden dat je een vasthangende verkenner hebt is waarschijnlijk omdat je zo'n "mini voorbeeld" aan hebt staan, zodat je een stukje uit de film ziet. Omdat windows het niet kan lezen loopt hij daar vast. Oplossing is dit uitzetten, of de codecs installeren ;). Er zijn vrij veel complete codec packs te vinden, persoonlijk ben ik altijd fan geweest van CCCP

bedankt voor de uitleg.

Hoe zet ik zo'n mini voorbeeld uit?

Poeh, daar vraag je me wat :confused: . Zit er bovenin geen menu'tje waar dat kan? Ik heb al zo lang geen windows meer gebruikt dat ik het je echt niet kan zeggen helaas :(

CCCP werkt perfect, alles speelt nu af in media player

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan