Sommige e-mailadressen kan ik niet verzendenj

Status
Niet open voor verdere reacties.

leepelaer

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik heb in mijn email adressenbestand twee adressen staan die ik niet kan verzenden. Als ik deze e-mails verzend via hotmail zijn er geen problemen ook verzenden via beantwoorden (Re) gaat zonder problemen. Ik had dit probleem al met mijn oude computer en na overzetting van het adressenbestand naar mijn nwe. PC blijf ik dit probleem houden. Mijn provider Chello weet van niets en heeft geen filter geplaatst. Ik heb geen firewall geinstalleerd.
De e-mails zijn xxxxx@cura.net en xxxxx@t-online.de
Outlook Express 6.0
Windows XP
Chris

Als je naar die 2 adressen probeert te verzenden, wat geeft hij dan aan voor foutmelding?

Exact overnemen graag.:)

sommige emails niet te verzenden

This Message was undeliverable due to the following reason:
Your message was not delivered because the destination computer was
not found. Carefully check that it was spelled correctly and try
sending it again if there were any mistakes.
It is also possible that a network problem caused this situation,
so if you are sure the address is correct you might want to try to
send it again. If the problem continues, contact your friendly
system administrator.

Host cura.ne not found.

The following recipients did not receive this message:

<marsando@cura.ne>

Please reply to <Postmaster@chello.nl>
if you feel this message to be in error.

en

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is Krüger. Onderwerp 'Test', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Invalid recipient: <Krüger>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Het tweede bericht ken ik alleen maar als je verbinding hebt met de ene provider, en wilt emailen met een provider met een andere naam.

Dit probleem is al eerder aan bod geweest, maar een oplossing heb ik (nog) niet kunnen vinden (lezen)

e-mail blokkering

Beste Tanja,
Het eerste probleem met "Host cura.ne not found" is opgelost, het e-mail adres was onjuist. Mijn excuses hiervoor. Het tweede probleem met de melding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is Krüger. Onderwerp 'Test', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Invalid recipient: ', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Ik hoop dat je hiervoor een oplossing kunt vinden want het is behoorlijk vervelend.
M.v.d. Chris

Helaas, die melding 550 in combinatie met dat foutnummer ken ik alleen maar als je met 1 provider (bv wanadoo) inbelt, en met de andere provider (bv planet email) probeert te verzenden.

Op een andere manier ken ik die melding niet:confused:

De melding geeft toch echt "verkeerde ontvanger" aan. Als je nu niet de naam aanklikt, maar helemaal opnieuw een keer intikt, lukt het dan wel? Dan zou hij toch niet helemaal goed in je adresboek staan, en daarom lukt een RE wel, want dat is het goede adres.:)

DUS, de eigenschappen van het mailadres bekijken van de persoon die je die mail heeft gestuurd (rechtsklikken op de naam) en DIE letterlijk overnemen.

Laatst bewerkt:
E-mail weigering

Beste Tanja,
Wat jij adviseerd heb ik al vele malen geprobeerd maar het lukt mij echt niet om via mijn provider (chello) een mailtje te zenden naar wukrug@t-online.de want dan krijg ik binnen een sec. de foutmelding.
Ik verstuur de mails daarom maar met hotmail of Re want dan is er geen enkel probleem. ???????
M.v.g. Chris

wat gebeurd er al je een reactie geeft op een mailtje die van hem hebt ontvangen
krijg je dan ook een foutmelding??????
of komt die dan wel aan, zo ja dan zit er toch een fout in jou mailadres

Geplaatst door leepelaer
Als ik deze e-mails verzend via hotmail zijn er geen problemen ook verzenden via beantwoorden (Re) gaat zonder problemen.

Geplaatst door leepelaer
Ik verstuur de mails daarom maar met hotmail of Re want dan is er geen enkel probleem. ???????
M.v.g. Chris

Zonder problemen dus;)

Laatst bewerkt:
heb net even een testmail gestuurd naar dat adres.

tot op heden nog geen foutmelding gehad

denk toch dat je iets fout hebt staan in je adres boek.

gooi de oude adres in je adres boek weg en maak daarna een nieuwe aan met de gegevens die je eerder hebt aangegeven.

e-mail blokkering

Haakmeer
Ik heb dit in het verleden al meerdere malen uitgevoerd.
Dus heb ik het enkele minuten geleden weer gedaan, dus het hele adres verwijderd en opnieuw ingevoerd,
Naam: Krüger, Winfried
e-mailadres: wukrug@t-online.de
Resutaat:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is Krüger. Onderwerp 'Test', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Invalid recipient: <Krüger>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Deze fout melding krijg ik direkt na het verzenden!!

Chris

vreemd probleem.
heb tot nu nog geen mailtje met foutmelding gekregen.

als je op de maillink in je bericht klik krijg je dan dezelfde fout melding??

e-mail blokkering

Haakmeer,
Een beetje dom van mij maar ik weet niet hoe en waar je "maillink in je bericht" kunt vinden.
Chris

e-mail blokkering

Haakmeer
Ik blijf dezelfde foutmeldin krijgen met jou maillink.
Chris

Kijk eens of je hem niet per ongeluk geblokkeerd hebt.

Outlook express, extra, berichtregels, afzender blokkeren.

Je zal niet de eerste zijn die er, per ongeluk uiteraard, een vinkje heeft staan.

e-mail geblokkerd

Beste Tanja en heer Haakmeer,
Bedankt voor jullie hulp naar het vinden van de e-mail blokkering.
Het probleem is op een voor mij onbegrijpelijke manier opgelost. Voor jullie kan dit misschien van belang zijn voor andere die met dit probleem worstelen.

In de Outlook Express adressenlijst heb ik de naam Krüger veranderd in Kruger (dus een U zonder umlaut) ,het e-mail adres zelf is niet verandert.

Op de een of andere duistere reden wordt de > ü < niet geaccepteerd.
Misschien heeft iemand een idee hoe dit kan!!!

Blij dat je eruit gekomen bent. Ik zou er inderdaad ook nooit opgekomen zijn:)

Bij outlook express, opties, spelling staat taal op Nederlands, misschien dat hij hem daarom niet pakt. Dit zou je kunnen testen door de taal op Duits te zetten. Maar waarom zou je, het werkt nu toch?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan