sommige sites zijn geblocked

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinkuszz

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2006
Sinds kort worden bij mij zomaar sommige sites geblocked en weet niet echt hoe dat komt. Ik heb geen instellingen veranderd en volgens mij staan er ook geen foute dingen op de sites die geblocked worden. Als ik naar de site wil gaan blijf hij zoeken totdat hij zegt dat de url niet geldig is, maar op mijn andere pc kan ik via dezelfde weg wel altijd op de site komen. Heb ook al firewall uitgeschakeld maar dat maakt weinig verschil. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Is waarschijnlijk een virus.
Probeer de volgende programma's eens, even googlen en je hebt ze zo, op usb en starten:
- Combofix
- Trojan remover

:thumb:

Trojan remover uitgevoerd en die kan geen virussen vinden...

Het lijkt wel of hij moeite heeft met sommige sites om alle afbeeldingen te downloaden, want de pagina komt wel, maar hij kan niet alle afbeeldingen downloaden en blijft zeg maar draaien totdat hij stopt en zegt dat hij niet op de site kan komen. Maar andere sites ook met veel afbeeldingen komt hij dan weer wel gewoon snel op...:s

Laatst bewerkt:
Probeer het programma Combofix ook eens.

Wanneer dat geen oplossing bied, wat gebeurd er wanneer je gaat pingen. Hoe doe je dit?
- Start
- Uitvoeren
- Type: CMD
- In het dos achtige venster type je: ping google.nl
Wat is het resultaat?

daar komt uit :

Antwoord voor 72.14221.101 bytes : 32, tijd: 30 ms, TTL 246
ping stats, paketten: verzonden 4 ontvangen 4 verloren 0

Over combofix lees ik dit op internet en weet dus niet of het voor mij veilig is om te gebruiken :

Je gebruikt ComboFix beter niet, tenzij je hierom werd gevraagd door een ervaren Helper. Aangezien ComboFix een krachtige tool is, wordt het tevens ten sterkste afgeraden om enige actie te ondernemen, gebaseerd op de door ComboFix getoonde informatie zonder toezicht van iemand die hiertoe degelijk werd opgeleid. Dit omdat foutief gebruik van deze tool kan leiden tot problemen met de normale werking van je computer.

Laatst bewerkt:
Weet niet wat voor virus scanner je momenteel hebt, laat deze een volledige systeem scan doen. Probeer anders eens de gratis variant van AVG: http://free.avg.com/

Wanneer na deze scan nog steeds geen resultaat:
- Draai het programma Combofix en zorg dat er een "deskundige" in de buurt is wanneer je dit echt nodig vindt
- Breng hem een computer winkel ter reparatie en vraag of zij kunnen kijken wat het probleem is of vraag of zij het programma Combofix willen draaien

:thumb:

Virus scanner laten scannen maar die vind niks.
Nu heb ik het volgende gedaan, ipv op Explorer als browser Firefox erop gezet en daar doen alle sites het wel. Waarschijnlijk moet het dan aan de instellingen liggen bij Explorer of zie ik dat verkeerd..? Maar nogmaals voor zover ik weet heb ik daar niks veranderd, en tot vorige week deed alles het gewoon nog op Explorer...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan