Sommige spellen worden niet herkent door de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoolboy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Hallo,

Ik heb net een nieuw spel voor mijn computer (Settlers 7) maar deze wordt niet herkent ofzo. Als ik de schijf er in doe dan doet de computer helemaal niets of begint hij een beetje te ronken. Andere schijven herkent mijn computer wel gewoon.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb een Medion computer die draait op windows 7.

--bump--
Wat voor schijf is het? DVD / CD / ... En heb je hem legaal gekocht? Anders heb je misschien verkeerd gebrand.

Het is een legaal gekocht spel (settlers 7) en volgens mij is het een DVD-rom schijf.

En het is een DVD-rom speler waar je hem in stopt? Als dat het geval is moet je even contact op nemen met het verkooppunt waar je hem hebt gekocht en ligt het aan de DVD.

Het rare is dus dat het schijfje het wel doet in andere computers, alleen niet in allemaal dus (2 van de 5 niet waarbij ik getest heb).

Kun je eens kijken wat voor lezers het zijn waar je de DVD in doet (een DVD-rom of CD-rom lezer). DVD's gaan namelijk niet in een CD-rom lezer (weet geen ander woord voor 'lezer). Wel raar trouwens :/

Als ik voorop kijk zie ik alleen samsung staan
Op de computer zie ik alleen dvd/cd-rom station en bij eigenschappen dvd-rw-station

Dan ligt het niet daaraan. Heb geen idee waar het probleem ligt. Zal eens wat Google'n. Zijn alle drivers etc. Up-to-date? En welk besturingssysteem gebruik je??

Ik gebruik windows 7 maar ik heb geen idee over de drivers.
Hoe kijk ik of ze up-to-date zijn? Of hoe moet ik ze updaten?

Ga naar Start > Configuratiescherm > Klik op Hardware & geluiden > Klik aan de rechter kant onder het kopje "Apparaten en printers" op Apparaatbeheer. Klik nu op het pijltje vóór "DVD-/CD-rom-stations". Klik nu met de rechtermuisknop op een van de stations en klik op Stuurprogramma's bijwerken. Doe dit voor alle stations onder dit kopje.
Staat Windows Update trouwens ingeschakeld? Want als dit het niet is, heb ik geen idee waar het probleem ligt.

als ik het goed begrijp kun je de game dus niet installeren omdat je geen install menu windowtje krijgt
ofzo nadat je de dvd erin hebt gestopt. nu is dit niet echt een probleem hoor, je kunt dan gewoon even
in je windows verkenner kijken naar de schijf, er dan op klikken en dan even tussen de files en mappen
op de dvd kijken naar een setup.exe bestandje. dan start de install procedure oook op.

windos verkenner vind je hier;
Start/bureau accessoires/ windows verkenner

succes,
leon

@leon, dat dacht ik idd ook maar hij wordt helemaal niet herkent en staat dus ook niet bij windows verkenner

@scandax, windows update staat aan ik zal morgenochtend even kijken naar die drivers en anders ga ik toch even kijken voor de garantie (2 jaar in Nederland op apparaten toch?)

Geen idee hoelang je hier garantie hebt, dacht inderdaad 2 jaar. Blijft toch een raar verhaal.

Drivers waren up-to-date en aan het eind gaf het update-gedoe aan dat het een cd-rom-station was :(
Wij gaan dus waarschijnlijk een externe dvd-rom-station (ik weet ff geen andere naam :P) kopen. Nog iemand suggesties die niet al te veel geld kosten?
Scandax in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite

Graag gedaan. CD-rom stations kunnen als het goed is geen DVD's aan. Een extern DVD-station is dus inderdaad een optie. Je kunt het CD-rom station ook door een DVD-startion vervangen, dan heb je geen gedoe met kabels etc. Maar daar weet ik vrij weinig vanaf.

Groetjes

Wel apart dat sommige DVD-rom spelletjes het wel hebben gedaan maar het ligt dus niet aan het spel en ook niet aan het station. Ik ga even googlen voor mogelijkheden van andere stations. Allemaal hartstikke bedankt!

PC Herkent spellen niet.

Misschien ligt het aan de site; Of natuurlijk je computer. Als ik jou was zou ik er even iemand naar laten kijken die verstand heeft van Media enzo.
1 Vraagje: Wat voor soort spellen zijn het???

een nieuwe dvd speler kost niet veel, heb pas een goede gekocht, merk LG. koste maar 15 euro nieuw.
dus, gewoon inderdaad even je cd speler in een dvd speler vervangen, een externe is weer zo'n gedoe.

succes,
leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan