sommige verzonden emails komen niet aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
De laatste tijd heb ik gemerkt dat sommige emails die ik verzend (via outlook exchange) niet aankomen dan wel 2 of 3 weken later aankomen.
Ook bij een groep email-adressen komen het bericht bij 10% van de gevallen niet of veel later aan.
De ontvangende emailadressen zijn verscheidend, wat ik heb gemerkt zijn dat gmail en hotmail.

Weet iemand hoe dat kan ?
en kan ik er zelf wat aan doen ?

Alvast bedankt !
m.v.g.
juul.

Welke SMTP (uitgaande email server) gebruik je voor het verzenden ?

Doe je dat intern met exchange of gebruik je die van je ISP

Open Outlook
Klik in het menu 'Extra' op 'E-mailaccounts...'.
Selecteer 'Een nieuwe e-mailaccount weergeven' en klik op 'Volgende'.
Kies de account die je wilt bewerken en druk op wijzigen

Bij server voor uitgaande email staat der SMTP server.
Hier KAN het aan liggen maar dat hoeft niet.

Ik gebruik geen Outlook Express, maar Outlook Exchange met een eigen mailserver.
Als ik je advies opvolg dan zie ik geen "uitgaande mail".
Wel zie ik de verschillende tabbladen met General, Advanced, Security, Connection, Remote Mail.
Bij "general" staat aangevinkt "automatically detect connection state".
Bij "advanced" staat aangevinkt "use cached exchange mode".
Bij "connection" staat aangevinkt "connect using my LAN".
Bij "remote mail" staat aangevinkt "process marked items"

Weet je, als je het via een laptop verzend kan het vaker zijn dat het later aankomt...

Weet je, als je het via een laptop verzend kan het vaker zijn dat het later aankomt...

Grote onzin, als ik een laptop pak en die met een kabel met het internet verbind, is hij even snel als mijn pc. En via draadloos is het ook gewoon sneller dan de internet verbinding zelf is.

Grote onzin, als ik een laptop pak en die met een kabel met het internet verbind, is hij even snel als mijn pc. En via draadloos is het ook gewoon sneller dan de internet verbinding zelf is.

Bij mij niet...
als wij het via onze mail thuis op de laptop verzenden komt hij meestal ook pas 2 dagen erna aan, we ontvangen ook veel later emails.
Het is geen onzin want ik zeg dat alleen maar om te helpen niet om het nog moeilijker te maken!

Mijn computer is een DESKTOP !

Het is heel vervelend dat sommige emails niet aankomen want dan heb je geen vertrouwen meer in je email...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan